כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
שכר, קריירה, משאבי אנוש

גם לתת צריך לדעת

13/02/2008

כל מי שמעסיק עובדים מוצא עצמו לעיתים במצב שבו הוא מעוניין לתגמל עובד על מאמץ מסוים, על הישגים מיוחדים או סתם על שגרת עבודה טובה, ומתלבט מהי הדרך הטובה ביותר לעשות זאת.

מתן הטבות/צ'ופרים לעובדים רותם עובדים לעשייה סביב מטרה משותפת.

תגמול באמצעות מתן הטבות כאלה יכול בהחלט לעורר מוטיבציה ולהשפיע על סביבת העבודה באופן חיובי. כאשר אנשים חשים שהמסגרת בה הם פועלים מכבדת אותם ומעריכה את מאמציהם, הם יהיו מוכנים לתת יותר מעצמם.

מתן הטבות, מעבר לתנאי השכר של העובד, מעיד על הכרת תודה של הארגון כלפי עובדיו. ממקד את האנרגיות בעשייה חיובית ומפחית התעסקות בפידבקים שליליים.

מתן הטבות יכול להתבטא בצורות שונות. לכל אדם ישנם גורמי הנעה שונים: יש מי שקידום הוא הטבה בשבילו, יש מי שמחפש הכרה ואישור מילוליים לערכו ויש כמובן את אלה שיעדיפו תגמול כספי. כמעסיק יש לדעת לזהות את הצרכים המיוחדים של כל עובד בכדי לתגמל אותו בהתאם.

התאמה של ההטבה לאופי העובד תשיג תוצאות טובות יותר ותעורר מוטיבציה ורמת מעורבות גבוהות יותר.

יחד עם זאת, לאופן שבו ההטבה ניתנת, טיב ההטבה ותכיפותה יש גם כן השפעה רבה על המוטיבציה והיא מפתחת מושג באשר לציפיות ההנהלה מהעובדים.

במה דברים אמורים?

 הטבה הניתנת  כהתייחסות ישירה וכתגובה לעשייה של העובד/המחלקה/הצוות, כמחווה להישג, להתקדמות, לאווירה טובה- מניעה את העובדים לאפקטיביות, שיפור ויצירתיות.

 הטבה הניתנת בפרהסיה, קבל עם ועדה תוך התייחסות אישית לעובד ולהתקדמותו או הישגיו- מהווה גורם הנעה חשוב, כיוון שהיא נותנת אישור פומבי אך גם מחייב לאותו עובד, ומאידך, יוצרת מושא שאיפה לעובדים אחרים.

 הטבה המותאמת באופן אישי לעובד ולצרכיו האישיים מעידה על תשומת לב מרבית מצד ההנהלה ועל התייחסות אישית כלפיו. כל אחד מאיתנו רוצה לחוש שסביבתו מודעת אליו ומעריכה אותו. כאשר ההטבה תואמת את אופיו וצרכיו של העובד, הוא חש מחובר וקשור יותר באופן אישי לארגון.

 הטבות הניתנות באופן היוצר מסורת או תרבות ארגונית מחזקות את הקשר וההזדהות של העובדים עם מקום עבודתם. תרבות ארגונית משותפת היא בסיס איתן שעליו נבנים היחסים בין ארגון לעובד.

 הטבה הניתנת באופן אישי ע"י המנהל הישיר מעידה על כנות והערכה אישית.

הטבה אשר ניתנת בכנות, מתוך רצון כן ואמיתי להיטיב עם העובד, מתוך עניין כן ברווחתו, התקדמותו ושיפור כישוריו- מהווה גורם הנעה לטווח ארוך ומחברת בין העובד לארגון.

יחד עם זאת, הטבה הניתנת כמניפולציה, כלאחר יד וכניסיון לדרבן את העובד לבצע עבודה יעילה , אך אינה ניתנת מתוך עניין כן בעובד- מהווה הנעה לטווח קצר בלבד.

אודות כותבת המאמר:

נילי פרידלנדר, בעלת תואר שני במשפטים, מנחה סדנאות במרכז לאינטליגנציה רגשית, בתחומים של מנהיגות אישית, פיתוח והובלת צוות, תהליכי הנעת צוות, חשיבה חיובית ממוקדת תוצאות, אינטליגנציה רגשית, אסרטיביות, העצמה אישית, תקשורת אישית ובינאישית כמנוף בעולם העסקים, עסקים של כבודו ועוד.

פרידלנדר משמשת כיועצת משפטית ועסקית לחברות פרטיות, מוסדות בנקאיים, מכללות ,צה"ל ואחרים.

 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.