כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

ק.א.ל מעדכנת תעריפי ההובלה ומייקרת היצוא לארה"ב ב-10%

10/01/2008

היטלי הדלק והביטחון החדשים יחושבו על פי משקל המטען. אמיר שני: "אל על וק.א.ל עשו יד אחת". אלון נויברגר: "הדלק נצרך על 100% ממשקל המטוס ולכן מחויב המציאות שתהיה התייחסות למרכיב הנפח"
 
חברת ק.א.ל הוציאה אתמול מכתב ללקוחות החברה בו היא מודיעה כי לאור מצב השוק הקיים ולצד עליות חדות בעלויות התפעול יוטמעו שינויים בתעריפי החברה.
 
החברה הודיעה ללקוחות כי ביצוא לארה"ב תהיה עלייה של 10% החל מה-20 בינואר 2008.
 
עליות מחירים בתעריפי ההובלה האווירית תהיינה גם ביצוא קונסולידציות ועסקאות מיוחדות ליעדים באירופה. הדבר נכון גם לגבי יבוא מאירופה ומהמזרח הרחוק לישראל והחברה ציינה כי הודעה על כך תצא בימים הקרובים.
 
ביבוא מארה"ב, היטלי הדלק והביטחון החדשים יחושבו על פי משקל המטען לחיוב (Chargeable Weight), וזאת החל מה-20 בינואר 2008, וזאת בשונה מה-Actual Weight.
 
היטלי הדלק והביטחון ביבוא מכל יעדי המזרח הרחוק יחושבו אף הם על פי משקל המטען (Chargeable Weight), וזאת החל מה-20 בינואר.
 
אמיר שני, יו"ר ועדת הכלכלה של לשכת המסחר ומנכ"ל חברת עמית לוגיסטיקה, ציין הבוקר בשיחה עם port2port כי חברת ק.א.ל וחברת אל על "עשו יד אחת מאחורי הקלעים" וכי מדובר למעשה ב"מונופול". לדברי שני, לא ייתכן כי ימים ספורים אחרי שחברת אל על מודיעה על העלאה בתעריפים חברת ק.א.ל מודיעה אף היא על שינויים במחירים.
 
בהתייחסו להודעתה של חברת ק.א.ל הדגיש שני כי היבואנים והיצואנים במגזר האווירי "זועמים" וכי מדובר למעשה בהעלאת מחירים כפולה – הן בתעריף והן בהיטלים אשר כעת יחושבו על פי Chargeable Weight ולא לפי Actual Weight כפי שהיה נהוג עד עתה.
 
אלון נויברגר, סמנכ"ל מסחר בק.א.ל, ציין בתגובה כי "זריקת הטענה כי ק.א.ל ואל על עשו יד אחת אין לה בסיס. אמירות בסגנון זה מוטב להן שלא תאמרנה. כל מי שעוסק בענף תובלת המטענים האווירית יודע כי התחרות בשוק זה היא מהחריפות בשוק הישראלי".
 
נויברגר הוסיף וציין כי "הקו לארה"ב הוא באופן מסורתי פעילות הפסדית. הרווחיות של הקו הנ"ל ירדה אל מתחת לקו האדום לאור העליות הגבוהות של מחירי הדלק בחודשים האחרונים, וזאת לצד עלייה בכל ההוצאות התפעוליות - תחזוקה \ הוצאות באירופה וכדומה. יש להבין כי מטוס מטען עמוס שוקל כמעט 300 טון בקו כזה כאשר רק שליש ממנו הוא מטען משלם...".
 
נויברגר הוסיף כי "הדלק הנצרך נצרך על 100% ממשקל המטוס ולכן מחויב המציאות שתהיה התייחסות למרכיב הנפח בהוצאות הדלק".

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.