כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

עיריית ת"א-יפו: "מס' האוטובוסים בתחנה המרכזית יירד בחצי ב-2009"

14/01/2008

עיריית תל אביב הכריזה כי בתוך שנה ירד בחצי מספר האוטובוסים בתחנה המרכזית. לדברי משה פוטיומקין, האחראי על תחבורה בעיריית תל אביב – ”אנו נמצאים במהלך של רה-אירגון מערך התחבורה הציבורית בעיר, ובינואר 2009 מספר האוטובוסים הנכנסים ויוצאים מהתחנה המרכזית יעמוד על 2,700 ליום”. לפי נתוני ההנהלה של התחנה המרכזית כיום 5,000 אוטובוסים עוברים באזור מדי יום. הורדת לחץ התחבורה הציבורית ממתחם התחנה המרכזית יתבצע על ידי פיזור מסופים בנקודות נוספות בעיר. מר טיומקין - ”תחנה מרכזית קטנה תיבנה בחלק הצפוני של חולון, במתחם וולפסון ונבחנת גם בניית תחנה בפי גלילות.”

הדברים נאמרו לחברי ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח”כ אופיר פינס וח”כ דב חנין, אשר הגיעו לסיור בתחנה המרכזית. ח”כ פינס, יו”ר הועדה אמר בתגובה כי – ”נכון להוריד את לחץ האוטובוסים מאיזור מרוכז אחד של התחנה המרכזית, אבל מדוע הפתרונות נמצאים תמיד בדרום העיר, מה עם הצפון? לתחבורה ציבורית נלווה זיהום אוויר ויש לכך השלכות חברתיות. תושבי דרום העיר לא צריכים להיות החצר האחורית של תל אביב”.

הרקע לסיור הועדה הוא דו”ח המשרד להגנת הסביבה בו נמצא כי זיהום האוויר בתחנה המרכזית בתל אביב, אשר נמדד על ידי תחנת ניטור ניידת שהוצבה בקיץ 2007, הוא מהגבוהים באזור גוש דן. בדו”ח תחנת הניטור נמצאו 6 חריגות מתקני איכות אוויר, רובם ממזהמים המאפיינים פליטה מכלי רכב. תושבת רחוב מטלון, הסמוך לתחנה המרכזית אמרה בסיור כי – ”השכונה הזו הפכה לגטו של גזים, דרך הסימטאות הצרות נכנסים אלפי אוטובוסים, מחירי הנדל”ן ירדו. צריך לפרק את התחנה הזו”. נתונים שהוצגו לחברי הועדה מראים כי בתחנה המרכזית עוברים מדי יום כ-100 אלף איש, ובימי ראשון וחמישי מספר האנשים עולה ב-20%. התחנה משתרעת על שטח של 40 דונם. עוד צוין כי מתוך 1,400 חנויות במתחם רק 700 חנויות פעילות.

מעיריית תל אביב נמסר עוד כי בימים אלו הוכן פיילוט לסגירת מרכז העיר לכניסת רכב פרטי. עוד מסר כי כיום 7% מתושבי תל אביב נוסעים לעבודה על אופניים. מר טיומקין – ”משרד התחבורה מעכב את הצבתן של 2 תחנות ניטור במרכז העיר”. ברוך ובר, מהמשרד להגנת הסביבה - ” תחנת הניטור הקבועה בתחנה המרכזית שהוצבה בעלות של 1/2 מיליון ש”ח אינה פעילה כרגע ואנו מקווים שתוך חודש נקבל ממנה נתונים . תחנת הניטור הניידת הוצבה באיזור רק חודש והועברה. המצב אכן אינו תקין”. עוד נודע בסיור כי עיריית תל אביב בוחנת בימים אלה את נושא אגרת הגודש, אשר ”תקוע בגלל משרד התחבורה”, כך לדברי הדס שכנאי חברת מועצת העיר ממפלגת ”הירוקים”.

המהנדס הראשי של אגד, מר שמואל בן ארי – ”תוך 8 חודשים נפנה סופית את איזור התחנה המרכזית הישנה”. ח”כ פינס – ”אני מקווה שהעירייה תתכנן את האיזור כך שיפנה למיליונרים של העיר ויביא לשיפור המתחם”.

יו”ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח”כ אופיר פינס - ”מדינת ישראל צריכה לעודד שימוש בתחבורה ציבורית, אבל חברות האוטובוסים צריכות לבוא בידיים נקיות, אם האוטובוסים יהיו נקיים מזיהום זה ייתן תמריץ לאנשים לעבור ולהשתמש בהם. ההעדפה הממשלתית לתחבורה ציבורית צריכה להתבטא בכסף. חברות האוטובוס חייבות להתחיל בתהליך של מעבר לרכבים היברידיים. מאחר ומדובר באינטרס של הציבור והמעבר כרוך בהוצאות רבות על משרד התחבורה להשתתף במימון”.

ח”כ דב חנין - ”תמונת המצב שנחשפה בפנינו דומה לפקק תנועה מאוד קשה- המשרדים הממשלתיים והעירייה מציגים כל אחד הרבה תוכניות, אך כלום לא זז ואנחנו נצטרך לפתוח את הפקק הזה. אחד הכלים שהכנסת מקדמת הוא העברת סמכויות אכיפה של זיהום אוויר מכליי רכב ורשויות מקומיות”.


 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.