ועדת הכלכלה אישרה לקריאה ראשונה את הצעת "חוק הטכנאים" של חברי הכנסת גלעד ארדן ודוד טל להגבלת זמן המתנה לטכנאי ופיצוי לדוגמה בגין איחור בלתי סביר.
על פי ההצעה, כאשר טכנאי לא הגיע בזמן לתת שירות ואיחר איחור בלתי סביר, תחויב החברה לתת פיצוי כספי של מאות שקלים ללקוח שנאלץ להמתין. ההצעה כוללת שירות למוצרים הנמצאים בתקופת האחריות על פי חוק וכן נותני שירות כמו ספקי הכבלים,לווין, אינטרנט וכדומה.
כיום מחויב היצרן לתאם עם הלקוח מסגרת זמן של שעתיים לכל היותר בהן ימתין הלקוח בביתו לטכנאי לצורך ביצוע התיקון או מתן השירות. היצרנים מתעלמים ממחויבות זו וחורגים ממסגרת הזמן או שמוצאים דרכים לעקוף חובה זו ע”י התראה טלפונית .
על פי ההצעה ייאסר בכל מקרה על החברה לדרוש מלקוח להמתין לטכנאי פרק זמן של יותר משעתיים. במידה והטכנאי איחר מעל שעה ממסגרת הזמן שנקבעה יזכה הלקוח לפיצוי של 300 ₪ מהחברה וחריגה שמעבר לשעתיים תזכה את הצרכן בפיצוי של 600 ₪. הפיצוי ישולם לצרכן, ללא צורך להוכיח נזק.
ח”כ ארדן :”מטרת החוק היא לעורר את הצרכן הישראלי ולתת לו כלים שיעודדו אותו לעמוד על זכותו לקבל שירות איכותי ומקצועי. הצעה מעניקה תמריץ כלכלי לצרכנים לאכוף את החוק על החברות וקובעת כי מי שישא בעלות הכספית של המתנה ממושכת לתיקון מוצר שהתקלקל תהייה החברה שאחראית למוצר ולא הצרכן שנאלץ לבזבז שעות עבודה יקרות.”