כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

לראשונה הורשעה סוכנות נסיעות בגין הטעית צרכנים באינטרנט- על חברת הדקה ה- 90 הוטל קנס כספי בסך של 90,000 ₪

21/01/2008

שופטת בית משפט השלום בתל אביב, דורית רייך שפירא, גזרה אתמול את עונשה של חברת הנסיעות הדקה ה-90 והשיתה עליה קנס כספי בסך 90,000 ₪ בגין הטעיית צרכנים בעסקאות מכר מרחוק באתר האינטרנט.

כמו כן, חייבה השופטת את החברה לחתום על התחייבות על סך 50,000 להימנע מעבירה דומה במשך שנתיים.

פסק הדין ניתן בעקבות כתב אישום שהגישה עו"ד טלי קינן ממשרד התמ"ת ולפיו הואשמה החברה בשלושה אישומים.

האישום הראשון מתייחס לתוספת דמי ביטול שנגבו מהצרכן בעת ביטול עסקה  כחוק תוך 14 יום, ואי  ציון בתקנון לגבי זכות הביטול לפי חוק הגנת הצרכן.

הצרכן שרכש ארבעה כרטיסי טיסה חוייב ב- 400$ כתוספת דמי ביטול (100 $ לכל כרטיס) במקום ב- 100 ₪ לכל כרטיס כתנאי לביטול העסקה.

לפי חוק הגנת הצרכן ברכישה במכר מרחוק ניתן לבטל הן טיסה הן חבילת תיור תוך 14 יום מיום ביצוע הרכישה ובלבד שהשירות שצריך להינתן לא יחול בתוך 7 ימים  לפני מועד הביצוע של העסקה (שאינם ימי מנוחה), ודמי הביטול יעמדו על סך 100 ₪ או 5%  מסכום העסקה – הנמוך מבין שניהם. רכישה שבוצעה בתוך 7 ימים טרם מועד ביצועה לא ניתנת לביטול.

האישום השני מתייחס לגביית תוספת דמי טיפול בסך 9$ מצרכנים. באתר האינטרנט המחיר הכולל את תוספת התשלום של 9$ הובהר לצרכן על ידי החברה רק בשלב של הזמנת כרטיסי הטיסה לחו"ל על ידו לצורך ביצוע עסקה, ואילו בהצעת המחיר הראשונית  באתר האינטרנט לא צויין  המחיר הכולל של העסקה (הכולל גם את דמי הטיפול בתוכו).

האישום השלישי מתייחס למכירה באמצעות מודעות בעיתון הכוללות הנחה בגין כוכבים של ישראכרט כאשר לא הובהר במודעות מהו מחיר העסקה הרגיל ללא ההנחה.

צרכן נדרש להוסיף 20$ לסכום שפורסם אם אין לו כוכבים של ישראכרט, בעוד חוק הגנת הצרכן מחייב את החברה לציין ולפרסם את המחיר הכולל של העסקה.

בית המשפט קבע בפסק הדין כי עסקה המבוססת על טעות של צרכן שמקורה באי גילויים המלא מראש של כל פרטי העסקה ותנאיה , היא עסקה המושתת על הטעיית הקונה ואיננה עסקה בין שני צדדים שווים כאשר הצרכן  הוא הצד החלש אשר הוטעה על ידי הספק שהוא הצד החזק בעסקה.

לפי עו"ד טלי קינן מתנהלים תיקים נוספים נגד סוכני נסיעות בעבירות לפי חוק הגנת הצרכן.

בעסקת מכר מרחוק כאשר אין מפגש בין המוכר לקונה, על הצרכנים להקפיד בעת הקנייה כי מופיעים בפרסום פרטי החברה המלאים, תנאי הביטול וכל תנאי העסקה המלאים.

לעומת זאת, ברכישה פרונטאלית במשרדי סוכנות הנסיעות סוכן הנסיעות קובע דמי ביטול בגין טיסה או חבילת תיור ואין אפשרות ביטול עסקה  תוך 14 יום.

זכות ביטול כזו קיימת אם סוכן הנסיעות מאפשר זאת ועל כן יש לוודא פרטים אלה מראש.    

כל תלונה על העדר גילוי  נאות  או הטעיה במחיר  העסקה , במכר מרחוק, תיבדק בהתאם על ידי גורמי האכיפה של התמ"ת.   

 
 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.