כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

הצעת החוק אשר תביא למהפכה בשוק ביטוח החובה לרכב דו גלגלי עברה שלשום בכנסת

6/02/2008

הצעת חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים עברה שלשום בקריאה שנייה ושלישית. את החוק, אשר יביא לפתיחת שוק ביטוח החובה לרכב דו גלגלי לתחרות, יזם איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי שבלשכת המסחר בעזרת חברי הכנסת גלעד ארדן וסטס מיסז`ניקוב. החוק החדש צפוי להביא להוזלת מחירי הביטוח המופקעים.

החוק משנה את יחס התשלום בין מבטחי רכב דו גלגלי למבטחי כלי רכב רגילים בגין נזקי גוף בתאונות בין רכב לאופנוע. כך, במקום החלוקה הקיימת ביחס של 50/50 היחס יהיה של 75/25. שינוי זה יעודד תחרות בביטוח אופנועים בין חברות הביטוח ויוביל לירידת מחירים. יודגש כי  בתאונות רכב דו גלגלי בהן לא היה מגע עם כלי רכב אחר ישא רוכב ההדו-גלגלי בכל נזקי התאונה.

כיום כל בעלי הרכב הדו גלגלי מבוטחים ביטוח חובה רק ב`פול`. תעריפי ה`פול` אינם עושים הבחנה כמעט בין רוכבים בעלי סיכון נמוך או גבוה ביחס למעורבות הרוכב בתאונות דרכים, גיל הרוכב וותק הנהיגה שלו. החוק החדש יגביר את התחרותיות בשוק הביטוח ויגרום למצב בו ה`פול` יבטח  נהגים המייצגים סיכון ביטוחי גבוה יותר, שאף חברה לא מעוניינת לבטח, ושאר החברות יתחרו ביניהן על יתר הנהגים.

החוק גם יוביל לכך שחברות הביטוח יעודדו זהירות מוגברת בקרב נהגי כלי הרכב ומודעות לבטיחותם של רוכבי הדו–גלגלי, זאת כיון שמבטחי כלי הרכב הרגילים יבקשו להימנע מתשלום פיצוי נזקי גוף בהיקף גדול לרוכבים שנפגעו בתאונות דרכים "מעורבות".

דרור גולדמן, מאיגוד היבואנים ומיוזמי החוק, מסר כי החוק בא לשנות מציאות בלתי נסבלת שהיא תוצאה של עיוות מתמשך בדין הקיים. "השוק החופשי לא היה מוכן לבטח את רוכבי הדו-גלגלי ולכן לא היה להם כל סיכוי לרכוש ביטוח חובה בחברת ביטוח אחרת מלבד ה"פול". גודלמן הוסיף כי כיום יתאפשר לחלק מרוכבי הדו-גלגלי, ובעיקר לזהירים, לרכוש ביטוח מחברות הביטוח בשוק החופשי ולא באמצעות מונופול הפול בלבד.

לדברי אייל פרובלר, מנהל תחום התחבורה באיגוד לשכות המסחר: "מדובר בבשורה חשובה לציבור המשתמשים ברכב דו גלגלי אך גם לציבור בכללותו. הצעת החוק תביא להורדת מחירי ביטוח החובה המופקעים לרכב דו-גלגלי שמגיעים לעיתים לכשליש מעלות הרכב בשנה. כמו כן, יש להצעה השלכות חברתיות-סביבתיות, שכן החוק יביא להקטנת שיעור הרוכבים הבלתי מבוטחים שעומד כיום על כ- 25% מכלל הרוכבים (רוכבים שמפאת עלויות הביטוח לא רוכשים פוליסות ביטוח חובה בניגוד לדין ולכל הגיון). בנוסף, הדבר יביא להגברת המודעות לרכב הדו גלגלי, ירידה בעומס בכבישים ובערים, ירידה בבעיות החניה ומעל הכל- צמצום זיהום האוויר."

 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.