כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

ועדת הכלכלה אישרה הצעת חוק האוסרת על תיקון רכבים בשטחי הרשות הפלסטינית

23/03/2008

ועדת הכלכלה אישרה להכנה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של ח"כ משה כחלון האוסרת על תיקון רכבים בשטחי הרשות הפלסטינית.

בתום הדיון הוחלט כי החוק שיאושר יקבע כהוראת שעה למשך שנתיים עם אפשרות הארכה לשנתיים נוספות.

ח"כ משה כחלון:"החקיקה האוסרת על תיקון כלי רכב ברשות הפלשתינאית תסייע בירידה משמעותית במספר גנבות הרכב, תתרום בפיתוח המשק הישראלי בתחום הכלכלה, המסחר, התעסוקה, וחשוב מכל תצמצם את מספרם של נפגעי תאונות הדרכים"

הצעת החוק של ח"כ משה כחלון, אשר אושרה בועדת הכלכלה להכנה לקריאה שנייה ושלישית, קובעת שמי שיתקן רכב הרשום בישראל בשטחי האחריות האזרחית הפלסטינית, צפוי לעונש של שלוש שנות מאסר.

על-פי יחידת אתגר של המשטרה הצעת החוק מהווה השלמה לחוק הגבלת השימוש ורישום פעולות בחלקי רכב משומשים אשר תרם באופן משמעותי בירידה בגנבות רכב. 

התופעה של העברת רכבים לתיקון ברש"פ מונעת מבסיס כלכלי גרידא. על-פי נתוני יחידת אתגר של המשטרה מתברר שמידי יום מועברים לשטחי הרש"פ, במוסכי הרכב בשטחי האחריות הפלסטינית, כ- 50 כלי רכב ישראליים לאחר תאונה, לצורכי פירוקם והעברתם בחזרה לישראל למוסכים או לבתי עסק כחלקי רכב משומשים.

"הנזק לציבור עקב תופעות אלו בא לידי ביטוי בעליית היקף גניבות הרכב, בסחר בחלפים גנובים, בזיוף זהויות רכב, מכירת רכבים מסוכנים לנהיגה לאזרחים תמימים וכן בהיבטים נוספים כגון, אובדן הכנסות למדינה, גובה תעריפי הביטוח ועוד. " אמר ח"כ כחלון.

הועדה אישרה את האיסור הפלילי על מסירת רכב לתיקון בשטחי הרש"פ וכן על העברת רכב באמצעות רכב אחר על-מנת לתקנו. על-פי ח"כ כחלון החוק כשיאושר, יצור התרעה וימנע את התופעות החומרות המתרחשות היום.

האיסור יחול כאמור על מי שמסר רכב לתיקון בשטחי הרש"פ, ואולם חזקה כי מי שמסר את רכבו לתיקון במוסך מורשה לא עבר על האיסור המוצע.

על-פי ההצעה מוצע כי קצין משטרה יהיה מוסמך, על-פי תנאים שנקבעו בהצעת החוק, לאסור שימוש ברכב שנעברה בו עבירה וליטול את רישיון הרכב שלו ושל הרכב  שבאמצעותו הועברו לשטחי הרש"פ.

על-פי עמדת איגוד המוסכים הצעת החוק תוסיף תרומה קריטית לבטיחות הרכבים הנוסעים בכבישים: מניעת שימוש מופקר בחלקי חילוף משומשים וחלקי חילוף שאינם עומדים בתקני האיכות וההתאמה הנדרשים, מניעת שיקום רכבי "טוטאל לוס" בניגוד לתקנות התעבורה, הקטנת הסחר בשרידי רכב, הקטנת גניבות הרכב ועוד.

החוק יצמצם משמעותית את כמות הרכבים הנוסעים בכבישי ישראל והמהווים  "פצצות בטיחות מתקתקות". 

ח"כ משה כחלון פנה בתום הדיון ליחידת אתגר של המשטרה בבקשה לפעול באופן מהיר ואינטנסיבי במסע פרסומי לעדכון הנהגים.

על-פי הנמסר, בכוונת היחידה לעדכן את הנהגים על האיסור שיחול באמצעות פרסום משותף עם מע"צ בכניסה למחסומים.

בתום הדיון הוחלט כי החוק שיאושר יקבע כהוראת שעה למשך שנתיים ואולם השר לביטחון פנים בהתייעצות עם שר התחבורה ובאישור של ועדת הכלכלה יוכלו להאריכו לשנתיים נוספות.

 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.