כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

גרטנר:" היקף ההכנסות מפרסום סלולרי ברחבי העולם יעלה על 2.7 מיליארד דולרים בשנת 2008"

6/04/2008

בגרטנר מעריכים שהמפרסמים ימשיכו להתמודד עם סוגיות של קלות השימוש ורלוונטיות
   
בשנת 2008 היקף הפרסום הסלולרי ברחבי העולם יעלה על 2.7 מיליארד דולרים, בהשוואה ל-1.7 מיליארד דולרים בשנת 2007, אך השוק התפתח בקצב איטי ועדיין נותרו מכשולים, כך על פי גרטנר חברת הייעוץ והמחקר המובילה בעולם לטכנולוגיית מידע ותקשורת.

קלות השימוש והרלוונטיות לצרכנים הם שני גורמים חשובים שחייבים להתמודד עמם על מנת לצבור תנופה בשוק הפרסום הסלולרי.

"את השוק יקדמו פיתוחים חדשניים, שמאפשרים, לדוגמה, להגיע למידע במספר קטן יותר של הקשות, להיעזר במצלמה של הטלפון כדי לשפר את חוויית השימוש הכוללת ולהציג פרסומות שקשורות לתוכן או למקום בו עורכים קניות" אמר טולה הארט, מנהל המחקר בגרטנר. "כדי לעודד את המשתמשים לקבל פרסומות, חייבים המפרסמים לשפר את האופן בו מנוהלות תוצאות החיפוש במכשירי הטלפון, על מנת שמשתמשי הקצה ייהנו מחוויית שימוש נעימה ומתגמלת יותר".

"מספר שחקנים ייצאו נשכרים מהתקדמות השוק של הפרסום הסלולרי, ובכלל זה מותגים, סוחרים, חברות טלקום ובנקים", אמר אנדרו פרנק, סגן נשיא למחקר בגרטנר. "הרלוונטיות תהיה אחד הגורמים החשובים בפרסום הסלולרי, משום שהצרכנים רואים בטלפון מכשיר אישי ביותר. השוק והצרכנים יגיבו לתכנים ומסרים פרסומיים שייתפסו כרלוונטיים".

השוק של הפרסום הסלולרי זוכה לתשומת לב רבה, ממגוון סיבות: מספר המכשירים, היכולות של הטלפונים והחדירה לשוק של פורטלים גדולים באינטרנט. אולם, התעשייה עדיין חייבת להתגבר על מספר בעיות כדי שהתקדמות השוק אכן תושג בפועל.

המכשולים שניצבים בפני הצמיחה כוללים, בין השאר, את הקצב האיטי של אימוץ המולטימדיה, היעדר אימוץ בקרב הלקוחות, היעדר מדדים שקופים, חוסר בשלות של תקנים, המגוון הרחב של הפלטפורמות, בעיות של מבנה ותצורה, סדרי עדיפויות בין מדיות והמורכבות של שרשרת האספקה, היצע התכנים, הפרטיות, החינוך וקלות הגישה לתכנים.

"רבות מהבעיות ייפתרו בשנתיים הקרובות, אך בכל הקשור לפרסום הסלולרי, השאלה של להיות או לחדול היא: האם יאמצו הצרכנים את הפרסום, וכיצד יכולים המותגים והמפרסמים להגדיל את ההכנסות מהפרסום הסלולרי?" הוסיף הארט.

למרות שמיקוד יעיל יכול לשפר במידה משמעותית את שיעורי התגובה לפרסומות, הרי שאנליסטים של גרטנר ציינו כי לשם כך יש צורך בידע קיים על המאפיינים הדמוגראפיים של הלקוחות, אפשרות להיכנס לפרסומות של המותג, רגישות למיקום או הקשר רלוונטי לתוכן המסופק.

"מאחר ולעתים קרובות עלול הפרסום להיתפס כדואר זבל או פגיעה בפרטיות, על המפרסמים לעשות שימוש זהיר בשיטות מיקוד כאלה" אמר פרנק. "עם זאת, מתן חסות לתכנים הוכיח את עצמו במדיות אחרות. מספר חברות שוקדות על אספקה של תכנים סלולריים שמשולבים בפרסומות. כמו כן, מזה זמן רב נחשב המיקום כתורם לרלוונטיות, אך לפי שעה, הדיוק מוגבל משום שהיכולות והעלות של מקלטי GPS היו גבוהות מדי, יחד עם שיעור חדירה נמוך של מכשירי טלפון עם מקלטי GPS".

למרות האתגרים בשוק, לתעשייה עדיין צפויה צמיחה אחידה. בסוף שנת 2011 צפוי היקף ההכנסות מפרסום סלולרי ברחבי העולם לעלות על 12.8 מיליארד דולרים.


אודות גרטנר

גרטנר מספקת את התובנה הטכנולוגית הנחוצה ללקוחותיה, על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות, מדי יום. גרטנר מייעצת ליותר מ-12,000 ארגונים, בהם מנהלי מערכות מידע ומנהלי IT בכירים בארגונים ובמשרדי ממשלה, כמו גם חברות טכנולוגיה וגופי השקעות.

פעילויות גרטנר כוללות:

Gartner Research, גוף המחקר האנליטיGartner Events, מחקרים וכנסים למקצועני ITGartner Executive Programs, מועדון EXP המעניק לחבריו שירותי Networking; Gartner Consulting, ייעוץ בהתאמה אישית הממוקד במיקור-חוץ וניהול IT.  

משרדי החברה, שנוסדה ב-1979, נמצאים בסטמפורד-קונטיקט-ארה"ב, והיא מעסיקה כ-3,700 עמיתים, בהם 1,200 אנליסטים ויועצים ביותר מ-75 אתרים ברחבי העולם.

גרטנר המזה"ת מנוהלת מישראל, ומעסיקה 30 עובדים בישראל ובמדינות האזור. החברה מספקת שירותי מחקר ויעוץ ועורכת כנסים מקצועיים.

אתרי החברה: www.gartner.com 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.