כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

Datamonitor ו- STKI: "פתרונות CRM על סף אימוץ נרחב בשוק החינוך הגבוה, המצב דומה גם בישראל"

9/04/2008

מוסדות חינוך גבוה פונים לפתרונות טכנולוגיית ניהול קשרי לקוחות (CRM) כדי לבדל את עצמם במאמץ להתחרות ביתר אגרסיביות, ולמשוך ולשמר את הסטודנטים "הנכונים"

דוח של חברת המחקר העצמאית Datamonitor המיוצגת בישראל ע"י STKI, צופה כי הכנסות IT מפתרונות CRM בשווקי החינוך הגבוה בארה"ב, בריטניה, גרמניה, צרפת ואוסטרליה, יגדלו מ- 184.9 מיליון דולר ב- 2007 ל- 324.5 מיליון דולר ב- 2012.

גידול זה יקודם הן ע"י הרכישה של פתרונות חדשים, והן ע"י ההרחבה של התקנות קיימות.

בישראל בתקופה האחרונה החלה התעוררות של מוסדות השכלה גבוהה, ממצב בו כמעט ולא הורגשו כלל מאמצי שיווק למצב בו כיום המכללות והאוניברסיטאות נלחמות על המועמדים ומתחילות להקים יוזמות שיווקיות, שכוללות גם מערכות CRM שיעקבו אחר מועמדים פוטנציאליים, בדומה לארגונים מסחריים מתעשיות אחרות.

"פתרונות CRM מאפשרים למכללות ולאוניברסיטאות לשפר משמעותית את האיכות של קשריהן עם סטודנטים בכל נקודה במחזור חיי הסטודנט, החל מסטודנט פוטנציאלי הפונה להרשמה עד לחברים באיגודי בוגרים המשתתפים בפעילויות או תורמים כספים", אומרת עינת שמעוני, סמנכ"לית ואנליסטית בכירה ב- STKI. "בחמש השנים הבאות יחול גידול דרמטי במספר הטמעות CRM ברחבי מוסדות חינוך גבוה בעולם ובישראל. בישראל עיקר ההשקעה תהיה בשלב השיווקי של משיכת המועמדים והאינטראקציה איתם עד הפיכתם לסטודנטים."

מבט של 360 מעלות על חווית הסטודנט

ואילו בשוק הבינלאומי מסתכלים על CRM בראייה יותר רחבה. בעוד שבאופן היסטורי מכללות ואוניברסיטאות השתמשו ב- CRM לתמיכה בתהליכים ספציפיים כמו ניהול קמפיינים ובמשרדי הרישום (בדומה למתרחש כיום בישראל), בעקבות התפתחויות בשוק הצרכני, ציפיות סטודנטים לשירותים גדלות במהירות ומביאות מוסדות להרחיב את המבט שלהם על  CRM כך שיכלול מערך גדול ומגוון יותר של תהליכים ומחלקות.

"מוסדות אקדמיים מכירים יותר ויותר בערך של יצירת מבט של 360 מעלות על חווית הסטודנט עבור יוזמות גיוס, שימור ופיתוח שלהם", אומרת עינת שמעוני. "ע"י לכידת נתונים ומידע על כל אינטראקציה עם סטודנט, CRM מספקת תובנות וכלים רבי עוצמה כדי להבטיח שאינטראקציות עתידיות יתרמו ליותר מאשר יצירת קשר חיובי עם סטודנטים".

תרגום פתרון CRM לשוק הארגוני אל פתרון העונה לצרכים הספציפיים של שוק החינוך הגבוה, הנו הרבה יותר מסובך מאשר רק לשנות את המילים 'לקוחות' ו'מכירות' ל'סטודנטים' ו'רישום' בממשק משתמש הקצה.

"יש הבדלים ניכרים בדרגה בה יצרני CRM ביצעו בהצלחה שינוים אלה בפתרונותיהם, וזה מאפשר יצירת נוף תחרותי רחב ומגוון, בעוד נוף השוק הקיים עומד להתפתח", אומרת עינת שמעוני מ- STKI. "לטווח הארוך יש מקום בשוק החינוך הגבוה למערך מגוון ספקי CRM, אך עם האימוץ הגובר של אסטרטגיות CRM מתוחכמות יותר, יישומים ברמה ארגונית עם יכולות אנליטיות חזקות ותמיכה  במחזור החיים הכולל של הסטודנט צפויים להצליח, מאחר שהם מותאמים טוב יותר לצרכים המוסדיים ארוכי הטווח".

 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.