ארכיון

באיגוד המשתמשים בהובלה ימית קובלים כי משרד התחבורה לא הקצה די זמן ללמוד את נושא הרפורמה בתעריפים

1/05/2008

"לחץ הזמן לתגובה אינו תקין ומיותר" אומר  יו"ר האיגוד, גד שפר  "עד ה-11 במאי לא יהיה די זמן ללמוד את תוכן ההצעה" 
 
עם פרסום הצעת הרפורמה בתעריפי הנמלים, אומר יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר כי לא הוקצה למשיבים די זמן ללימוד הנושא. למשתמשים בנמלים מתאפשר להגיב להצעה רק עד 11 במאי. במכתב ששיגר שפר למנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, טוען הראשון כי לחץ הזמן לתגובה אינו תקין ומיותר: "הוועדה עצמה דנה בנושא חודשים ארוכים מאז ההצעה הקודמת, ולכן גם המשתמשים בנמלים זכאים לזמן רב יותר לעבד את תגובתם, מה גם שההצעה החדשה כוללת שינויים רבים ומהותיים לעומת ההצעה הקודמת. המחירים, המפורסמים במודל המעודכן, מצריכים עבודת הכנה וחישובים מרובים על מנת להבין את משמעותם האמיתית. יש גם צורך בהליך מסודר של שימוע ותקשורת ישירה, לאור ההתנגדויות הרבות, שהיו לתכנית הקודמת. כמי שמייצגים את כל בעלי המטענים, המשתמשים בהובלה הימית ביבוא וביצוא, אנו מצפים ליטול חלק חשוב בדיאלוג זה".

על פי שפר עצם הנהגתה של הרפורמה בתעריפים, חיונית כדי לאפשר התנהלות נכונה של הנמלים, כחלק מהרפורמה הכוללת בנמלים. "זה הזמן הנכון לשקול גם את הקדמת הפרטת הנמלים כדי להבטיח את עבודתם בדרך שתאפשר לנמלי ישראל לעמוד בתחרות ובאתגרים שמעמידה היום ההובלה הימית".

"יש לברך על העבודה שבוצעה בנושא ובעיקר על שיטת העבודה" אמר שפר "לראשונה אנו עדים לשיטת עבודה בה שינויים מבניים אינם מונחתים מלמעלה אלא מתוכננים תוך קשב מרבי לשטח.  "רק תיאום עם אלה שיושפעו מהרפורמה, מבטיחה כי רפורמה זו, כשתגובש סופית, תיושם בהצלחה ותמצה את המיטב לטובת המשק".