כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

מוטורולה צומחת בפס רחב אלחוטי ו-ווידאו דיגיטלי ומאיצה אספקתן של חוויות מדיה אישיות

7/05/2008

ציוני דרך חדשים במכשירי בידור דיגיטליים, IPTV ופריסות תקשורת ניידת בפס רחב הם הגורמים להצלחה העסקית ברבעון הראשון של 2008 בקרב לקוחות ספקי שירותים

חברת מוטורולה (NYSE:MOT) הכריזה השבוע על אבני דרך משמעותיות בביצוע אסטרטגיית ניידות המדיה שלה. חטיבת Home & Networks Mobility  של מוטורולה ביצעה משלוחים של  יותר מ-73 מיליון מכשירי בידור דיגיטליים ויותר מארבעה מליון ממיר IPTV, וחתמה על יותר מ- 80 הסכמי WiMAX בעולם כולו ועברה מספר אבני דרך ברבעון הראשון לשנת 2008.

"השינויים בכמות, בתדירות ובמקום שבו מועבר ונצרך התוכן מניעים תהליך התכנסות של מכשירים ורשתות פס רחב קוויים ואלחוטיים", אומר דן מולוני, נשיא חטיבת Home & Networks  של מוטורולה. "היעד העומד בפני מוטורולה הוא לעזור ללקוחותינו המפעילים לספק את חזון ניידות המדיה לצרכנים. הטכנולוגיות שלנו, הממנפות אספקת וידאו מתקדם, גישה אלחוטית בפס רחב ופתרונות אחרים, מספקות את חוויות המדיה האישית שמבקשים המשתמשים כיום".

על ידי התמקדות בפתרונות העונים על המגמות הצרכניות הגוברות - לרבות הגידול העצום בתוכן וידאו, המעבר  מצפייה בשעת השיא לצפייה בזמנו החופשי של המשתמש והרצון לפס רחב תוך כדי תנועה – ממשיכה חטיבת Home & Networks Mobility  של מוטורולה להיות המובילה בשוק באספקת מוצרים ופתרונות, המאפשרים לספקי השירותים להציע חוויות מדיה עשירות לצרכנים, בבית ומחוצה לו.

גידול עצום בווידאו

תאבונם ההולך וגדל של הצרכנים לווידאו  באיכות גבוהה (HD)  המשיך להניע את צמיחתה  של מוטורולה באספקת  מכשירי בידור דיגיטליים לבית. ברבעון הראשון לשנת 2008 הסתכמו מכירותיה למגזר הביתי  בכ- 1.2 מיליארד דולר. כך  השיגה מוטורולה  מספר אבני דרך משמעותיות, תוך שמירה על מעמדה המוביל בתחום הממירים הדיגיטליים ופתרונות בידור דיגיטליים אחרים. על אבני הדרך נמנים:

• משלוח של יותר מ- 73 מליון מכשירי בידור דיגיטליים של מוטורולה בעולם כולו נכון להיום.
• משלוח ארבעה מליון מכשירי בידור דיגיטליים  (ממירי כבלים דיגיטליים, ממירי HDTV, מכשירי DVR ומכשירי (IPTV ברבעון הראשון.
• רכישת נכסי קו מוצרי הממירים של Dahua Digital ע"מ להרחיב את מגוון מוצרי הממירים הדיגיטליים המוצעים בסין, בה מספר מנויי הכבלים הדיגיטליים צפוי להגיע  ל-165 מליון עד שנת 2016.
• כניסתה לשוק של סדרת DCX של רכזות מולטימדיה, היכולות לספק שירותי וידאו ואחסון וידאו מתקדמים.

מוטורולה עוזרת גם לרשתות שידור ולמפעילי רשתות להתמודד מול הדרישה לפס הרחב, בעקבות ביקוש הולך וגובר מצד הצרכנים לתוכן ווידאו באיכות גבוהה ובאיכות סטנדרטית בבית. דרישות ציוד רשת בעל יכולת MPEG-4 הולכות וגדלות עם אספקתו של יותר תוכן HD, ולאחרונה  סיפקה  מוטורולה  ערוץ מקודד MPEG-4 ה- 1000 במספר.

מ"שעת שיא" ל"שעה שלי"

עם יותר תוכן וידאו מגיעה הדרישה ליותר בחירה, התאמה אישית ושליטה  על הזמן והמקום בחוויית הצרכן. מכשירי ה- IPTV של מוטורולה, מקלטי הווידאו הדיגיטליים (DVRs), פתרונות וידאו לפי דרישה (VOD) ומכשירי טלוויזיה ניידים עוזרים לספקי השירותים לעמוד בביקושים אלו, להתאמה אישית ולהעברה לזמן ולמקום הרצויים למשתמש. על אבני הדרך נמנים:

• משלוח 4 מליון מכשירי IPTV נכון להיום.
• משלוח של יותר מ-10 מליון DVRs בעולם כולו נכון להיום.
• כניסתה לשוק של סדרת DH החדשה של מכשירי טלוויזיה ניידים אישיים לבידור, מולטימדיה וניווט תוך כדי תנועה.

ככל שספקי השירותים ממשיכים להציע מגוון רחב יותר של תוכן, הולכות ונפרסות יותר ויותר טכנולוגיות Switched Digital Video  (וידאו דיגיטלי ממותג) לניהול אספקת תוכן באיכות גבוהה (HD) ובאיכות סטנדרטית (SD) פתרונות ה-Switched Digital Video של מוטורולה מעבירים כיום תוכן ליותר מ-24 מליון בתים – כפול מהמתחרה הצמודה ביותר שלה.

פס רחב תוך כדי תנועה

בדומה לחיבורי פס רחב, נרשם גידול גם בווידאו אטרקטיבי ובתוכן מותאם אישית, כמו גם בביקוש לגישה מלאה בכל זמן, מכל מקום. ברבעון הראשון לשנת 2008  הסתכמו מכירות הרשת האלחוטית של מוטורולה ביותר מ- 1.2 מיליארד דולר, והיא השיגה כיום אבני דרך חדשות, הן בפתרונות הפס הרחב בתוך הבית והן בטכנולוגיות חדשות. אבני דרך אלו מצעידות את ספקי השירותים מעבר לדור השלישי לקראת מוצרי פס רחב ניידים מלאים.

בבית, במקום שבו הצרכנים מצפים לשירות פס רחב מהיר יותר ויותר ללא הפרעות, מוטורולה ממשיכה להיות הספקית המובילה של פתרונות גישה. על אבני הדרך נמנים:

• משלוח של יותר מ- 58 מליון מודמי נתונים/קול בעולם כולו נכון להיום.
• פריסתם של  מכשירי ציוד קצה  (CPE)חדשים  ב- femtocell, לרבות ציוד femtocell הראשון מדור שלישי בטכנולוגיית UMTS.

מוטורולה ממשיכה גם להוביל את פיתוחם ופריסתם של פתרונות פס רחב ניידים, לרבות WiMAX ו- Long Term Evolution (LTE). על אבני הדרך נמנים:

• חוזי WiMAX חדשים בערב הסעודית ובטייוואן המביאים את מוטורולה ל- 80 חוזים בסך הכול – 19 למערכות מסחריות  - ב- 43 מדינות בעולם כולו.
• השקת פלטפורמה אלחוטית משותפת התומכת בפריסות  WiMAX ו- LTE גם יחד.
• הדגמת  העברת רשת ממותגת-מנות הראשונה בענף מ- CDMA/EV-DO Rev A ל- LTE במהלך שיחות VoIP ווידאו סטרימינג
• פריסתן של יותר מ- 3600 נקודות גישה ו- 120,000 מכשירי ציוד קצה בעולם כולו נכון להיום.

בשולחן עגול וירטואלי  שנערך בסוף השבוע שעבר דן מולוני באבני דרך אלו של צמיחה, כמו גם במגמות המפתח באספקת תוכן מדיה עשיר  וגישה בפס רחב בבית, עם רושיר רודריגז, סגן נשיא תכנון מוצר ופיתוח בחברת Verizon Communications, ופאטי א. ראלי, מנהלת מחקר בתחום מחקר ספקי שירותים וטכנולוגיה בחברת  Gartner. להשמעה חוזרת של הדיון אנא לחץ כאן.

"ככל שגוברת זמינותו של תוכן מדיה עשיר, החל בווידאו באיכות גבוהה, וידאו לפי דרישה, וידאו באינטרנט והורדות וידאו, כך עולה הביקוש לפס רחב  יותר כמו גם לחוויות פס רחב מותאמות אישית", אומר רודריגז. "רשתות Verizon – רשתות FiOS שכולן סיבים אופטיים, הרשת האלחוטית של הדור הבא שלנו והרשתות הדינאמיות שלנו בפס רחב - מספקות פלטפורמה נהדרת לגישה במהירות גבוהה ולאספקתם של סוגי התוכן שבהם מעוניינים הצרכנים. רשתות אלו אף נותנות לנו הזדמנות להתמקד עתה בהטמעת ערכת הכלים של הפתרונות הדרושים כדי להציע לצרכנים יותר בחירה, יותר התאמה אישית ובסופו של דבר יותר ניידות יותר מאי פעם".

"חיבורי פס רחב ברחבי העולם ממשיכים לגדול ויעברו את החצי מיליארד עד שנת 2012. עובדה זו רק מעצימה את התחרות בקרב ספקי השירותים מכל הסוגים  ודוחקת בהם לרכוש כלים וטכנולוגיות אשר ישאירו את מתחריהם מאחור", אומרת ראלי. "ברמת הרשת, המעבר לפלטפורמות מהדור הבא העונות על צרכי הצרכנים לדיגיטליות, לקיבולת ולשליטה רבה יותר בשירותי קול, וידאו ונתונים מכונסים נמצא כבר בדרך לכאן. אולם ההצלחה בקרב הצרכנים תדרוש מספקי השירותים וספקי הטכנולוגיות שלהם לאפשר, לנהל ולהפוך לשקוף את המורכבות ההולכת וגוברת של אספקת  שירותי פס רחב ויישומים במהירות גבוהה במיוחד, תוכן HD באיכות גבוהה ושירותים אחרים בסביבה לפי דרישה בכל הבית ותוך כדי תנועה".

אודות מוטורולה

מוטורולה ידועה בעולם בזכות חדשנות בתקשורת. החברה מפתחת טכנולוגיות, מוצרים ושירותים המאפשרים את חוויית הניידות. מגוון המוצרים שלנו כולל תשתית תקשורת, פתרונות ניידות ארגונית, ממירים דיגיטליים, מודמים לכבלים, מכשירים ניידים ואביזרי Bluetooth. מוטורולה מחויבת לספק פתרונות תקשורת של הדור הבא לאנשים, לעסקים ולממשלות. מכירותיה של מוטורולה, הנמנית ברשימת 100 החברות המובילות של המגזין Fortune ובעלת נוכחות והשפעה עולמיות, הסתכמו בשנת 2007 ב- 36.6 מיליארד דולר. למידע נוסף על החברה, האנשים והחידושים בקרו באתר: http://www.motorola.com
 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.