כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית:"הצעת הרפורמה בתעריפי הנמלים תחסל מפעלים ועסקים"

18/05/2008

ביקורת חריפה בהנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית על הצעה שהגישו משרדי התחבורה והאוצר לרפורמה בתעריפי הנמלים: יש בה עיוותים ואי שקיפות. המשתמשים וחברות הספנות שוקלים להגיש הצעת נגד

יושב ראש איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, הזהיר הסופ"ש (יום ה'), כי אם תתקבל הצעת הרפורמה בתעריפים שהוצעה על ידי משרדי התחבורה והאוצר, מפעלים ועסקים רבים לא יוכלו לעמוד בתעריפים החדשים ויקרסו.

הצעת הרפורמה, המבססת את התעריפים על בסיס אופי הפעולה הנמלית ולא מתחשבת בערך הסחורה או בגודלה של האונייה המביאה אותה, תגרום לייקור בלתי נסבל שמפעלים רבים לא יוכלו לעמוד בו.

הנהלת איגוד המשתמשים בהובלה ימית, שבה חברים תעשיינים, לשכות המסחר, משרדי ממשלה ואגרקסקו כינסה ביום חמישי ישיבה מיוחדת כדי לדון בהצעת הרפורמה שהוגשה בסוף אפריל.

בישיבה אמרו גם נציגי מפעלים מהגדולים במשק כי יצטרכו לוותר על חטיבות שלמות שלא יוכלו לעמוד בייקור הצפוי.

בישיבה הובעה ביקורת חריפה ביותר על ההצעה. נאמר כי אין בה שקיפות של הנתונים, נושאים רבים אינם ברורים ויש בה עיוותים בלתי נסבלים. "ההצעה הזו, שהוגשה עכשיו, בטענה כי זו הצעה המתחשבת בהסתייגויות של המשתמשים בנמלים מההצעה הראשונה, שהוגשה בנובמבר 2007 , גרועה בהרבה מההצעה הקודמת" אמר ד"ר יורם זבה, יו"ר UPI ובעבר מנכ"ל צים. ד"ר זבה עומד בראש גוף משותף שהקימו חברות הספנות והמשתמשים בהובלה הימית, כדי לייצג את עמדות המשתמשים בנמלים מול משרדי הממשלה. הוא התריע  

ד"ר זבה הבהיר עוד כי למרות שמדובר לכאורה  באינטרסים מנוגדים בין חברות הספנות למשתמשים בהובלה הימית ובין יבואנים ליצואנים, לכולם אינטרס משותף כי הרפורמה בנמלים תשרת את המשק בצורה מיטבית. הוא התריע כי בהצעה שהוגשה קיימים עיוותים בלתי נסבלים.

ד"ר זבה הזהיר כי בעיוותים הקיימים בהצעה, אי אפשר יהיה  להגיע להפרטה של הנמלים, שכן אף קונה לא יסכים לתנאים כאלה.

הוא מנה בין הדוגמאות לעיוותים: "אגרות כלי השייט עבור אוניות קטנות יעלו פי 6. לא יתכן כי מס הרציף יהווה יותר ממחצית מכלל ההכנסות של המערכת הנמלית, אם מס הרציף ייגבה, כפי שמתוכנן, ישירות ע"י חנ"י (חברת נמלי ישראל), התשלום על מכולות ריקות ביבוא יהיה גבוה ממכולות עם תכולה ואלה רק דוגמאות ספורות".

מיקי פנקס, ממפעלי נייר אמריקאים, החבר באותו גוף משותף, הזהיר כי אסור שהבסיס לחישוב תעריפי הנמלים יהיה התפוקות הקיימות היום בנמלי ישראל, תפוקות הנמוכות בהרבה מהמקובל בעולם. "עלינו לעמוד על שלושה עקרונות: התחייבות להתייעלות הנמלים, שמירת מסגרת כספית ושמירת חלוקת הנטל בין המשתמשים לספנות".

בשלב ראשון יגיעו חברי הגוף המשותף לישיבה המתוכננת עם משרדי האוצר והתחבורה ב-22 בחודש זה כדי להבהיר שנדרש זמן נוסף כדי ללמוד את ההצעה, לקבל יותר נתונים עליה ונדרוש שקיפות מלאה. בשלב מאוחר יותר נשקלת האפשרות כי הגופים המשתמשים בנמלים יגבשו הצעה חלופית כדי להבטיח שהרפורמה בתעריפים תהיה בת מימוש.

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.