כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

מסקר שערכה הרשת החברתית shin1 עולה כי הנוער הישראלי 2008 לא מושפע מהקרחת של נינט, לא רואה חדשות, לא שומע רדיו, כן אוהב את וואלה

21/05/2008

טל צבי נתנאל: "האינטרנט ממשיך להיות המקום המרכזי עבור בני נוער"

מסקר שערכה הרשת החברתית הגדולה בישראל לבני נוער  www.shin1.co.il  במטרה לבדוק את הרגלי צריכת התקשורת של בני הנוער בארץ עולה כי הנוער הישראלי מודל 2008 לא מושפע מהקרחת של נינט, לא רואה חדשות, לא שומע רדיו ומעדיף את וואלה. הסקר נערך כחלק מקמפיין אינטרנט חדש אותו מעלה הרשת בימים אלה במטרה למצוא פרזנטור לרשת. בסקר השתתפו  1437 נשאלים בגילאים 12-18 והוא כלל שאלות בנושאי סלולר וטלפון, אינטרנט, טלוויזיה ורדיו.

"פלאפון הצליחה לבזבז את הנכס התדמיתי החזק ביותר במדינה"

מנתוני הסקר עולה כי פלאפון שרויה עדיין בבעיה תדמיתית קשה בקרב בני הנוער, למרות מאמצים רבים. נראה כי החברה שילמה על התספורת היקרה בהיסטוריה של המדינה בלי להפיק מכך יותר מדי תועלת: רק 20.3% מבני הנוער רואים בה את הרשת האטרקטיבית ביותר. הנתון הזה רחוק מאוד מ  47% של אורנג' ואפילו מ 32.7% של סלקום.

במאמץ למתג מחדש את החברה מול בני נוער השתמשה פלאפון בעבר במותג המשתנה אסקייפ. לאחר כישלון אסקייפ נבחרו פעולות שנועדו לייצר "באאז תקשורתי", דוגמת הקרחת של נינט טייב, שעלתה לחברה 400,000$. אבל גם נינט לא הצליחה לקדם את פלאפון לגבהים בהם חפצה. למרות השקעה ניכרת גם בפרסום אינטרנטי במגוון קמפיינים – כולל קמפיין הילדים ("הכל אפשרי") וקמפיין גאידמק ("לא קונה") נראה כי פלאפון מתקשה להשיג את השינוי התדמיתי המיוחל, לפחות בכל מה שקשור לבני הנוער.

טל צבי נתנאל, סמנכ"ל השיווק של "קבוצת אתרים" המחזיקה באתר shin1, מסביר: "פלאפון הצליחה לבזבז את הנכס התדמיתי החזק ביותר במדינה פשוט בגלל פספוס של המדיום. היום חובה לא רק להבין את המקומות

בהם בני הנוער נמצאים אלא את הדברים אותם הם מחפשים. בסופו של דבר, אם פלאפון לא מתרוממים אחרי שהצליחו להפוך את המותג מס' 1 במדינה לפרזנטורית שלהם, מה יאמרו אחרים, עם נתוני פתיחה פחות טובים"?

הרשת הסלולרית האטרקטיבית ביותר לבני נוער

אורנג' 47%
סלקום 32.7%
פלאפון 20.3%

"אין ספק שערוץ 10 מצליח מול בני הנוער"

מהסקר עולה עוד כי כשלושים אחוזים (30.4%) מבני הנוער מגדירים את ערוץ 10 כערוץ המועדף עליהם. למרות המשך הפער המשמעותי מערוץ 2, המחזיק ב 50.1% אחוז, מדובר עדיין בהצלחה ביחס לימיו הראשונים של ערוץ 10. לדברי נתנאל: "30% זה מספר יפה מאוד עבור ערוץ 10, לא רק ביחס למקום ממנו התחיל אלא גם בהשוואה לתכני נוער קלאסיים כמו אלו של ספורט 5+, שזוכה רק ל 14%. רואים כאן כמובן את ההשפעה של הישרדות שניצבת בראש טבלת הרייטינג ומושכת במיוחד את בני הנוער."

ערוץ הטלוויזיה המועדף

ערוץ 2  50.1%
ערוץ 10  30.4%
ערוץ 5+ 14.9%
ערוץ 1  4.6%


"הנוער נמצא קודם כל באינטרנט"

נתוני הסקר מראים בנוסף כי כמעט 60% (59.4%) מבני הנוער גולשים ברשת בכדי להתעדכן בנושאים שמעניינים אותם. לעומת זאת, 34% בלבד מתעדכנים באמצעות הטלוויזיה – והרדיו נמצא הרחק מאחור עם 6.6%. נתונים כאלו השפיעו לדברי נתנאל על האסטרטגיה של הקמפיין שהושק לפני שבועיים: "החלטנו מהרגע הראשון לנצל את העובדה שהנוער נמצא קודם כל באינטרנט כדי לעשות דברים אחרת. הקמפיין מתבסס על כך שתרשים הזרימה התהפך – במקום לעבור מהטלוויזיה לאינטרנט המתחרים אצלנו נולדים באינטרנט ומתמודדים בו וכאשר הם זוכים הם מוצאים את עצמם בטלוויזיה, במקומות שגם הם "הכי נוער שיש", כמו ערוץ המוזיקה 24. בסופו של דבר, פחות יש כאן מגמה שהולכת ומתחזקת ובסופו של דבר יותר ויותר שחקנים מכירים בה. לכן למשל גם עלית מודלס רצים איתנו בקמפיין הזה ומבחינתם מחפשים את הכוכב הבא שלהם ברשת."

שימוש במדיה לצורכי התעדכנות

אינטרנט 59.4%
טלוויזיה 34%
רדיו 6.6%

גלגל"צ? בגלל המוסיקה

עוד עולה מהסקר כי גלגל"צ רק מחזקת את מעמד הבכורה שלה בקרב בני נוער, כאשר למעלה ממחצית מהם (50.6%) בוחרים בה כתחנה האהובה עליהם, יותר מפי שתיים מהמקום השני, בו ניצבת FM99 עם 24.2%. 102FM ו FM103 חולקים המקום השלישי עם 12.6% כל אחד. נתנאל טוען כי ההסבר ליתרון האדיר של גלגל"צ פשוט למדי: "כולנו יודעים שלכל צרכן היום בכל תחום יש פחות או יותר אפס סבלנות וזה תקף גם לגבי רדיו. במקרה של בני הנוער האמירה הזו נכונה עוד יותר. בגלגל"צ מציעים מקסימום מוזיקה ומינימום דיבורים ולכן רק טבעי שבני הנוהר ינהרו אל התחנה."

תחנת הרדיו המועדפת

גלגל"צ 50.6%
24.2%FM99
12.6%102FM
12.6%FM103
 
"בוואלה מכסים קשת גילאים רחבה"

עוד עסק הסקר בהעדפות בני הנוער בכל הקשור לאתרי אינטרנט. קרוב ל 70% אחוז מבני הנוער (68.6%) בחרו בוואלה כאתר המועדף עליהם, יותר מפי 8 (!) מאחוז הבוחרים ב YNET (8.2%). לדברי נתנאל, "מן הסתם YNET מתמקד באוכלוסיה אחרת מזו של וואלה, אבל כששמים לב לכך שהיתרון האדיר של וואלה על Ynet נשמר גם בפילוח גיאוגרפי, גם בפילוח על פי מין וגם בפילוח על פי גיל אפשר לומר שוואלה עושים עבודה מצוינת בכיסוי של קשת גילאים רחבה."

אתר האינטרנט המועדף

וואלה 68.6%
8.2%YNET
פייסבוק 18.5%
תפוז 4.7%

לידיעת הקורא אבי גבאי – רק 13% מבני הנוער משתמשים בבזק

על פי נתוני shin 1, רק 13% מבני הנוער מעדיפים להשתמש בטלפון נייח של בזק בכדי לשוחח בטלפון. 75.6%, לעומת זאת, בוחרים חד משמעית בסלולרי – והשאר בתוכנות מחשב דוגמת skype. לטענת נתנאל "ההסבר למספרים הללו יחסית ברור. מבחינת בני הנוער יש כאן פשוט שאלה של נוחות. אם אני בן נוער ממוצע אני רואה את זה בצורה מאוד פשוטה – הפלאפון הוא שלי ורק שלי, לא צריך לעבור את ההורים כדי להגיע אלי דרכו, אני יכול לקחת אותו איתי לכל מקום, להסתגר איתו בחדר כמה שאני רק רוצה, ובסוף ברוב מוחלט של המקרים ההורים משלמים את החשבון – אז הרווחתי מכל הכיוונים. ואם אני כבר מגלה רגישות למחיר אז אשתמש באינטרנט – שגם כאן כמובן הוא כוח שהולך ומתחזק."

הבעיה של בזק מסכמת מבחינת נתנאל את התובנה העיקרית של הסקר, שגם הניעה את קמפיין הפרזנטורים של הרשת: "לפני עשרים שנה מוני מושונוב צחק על הטלפונים של בזק בתור 'מהפכה טכנולוגית' בגוש המזרחי, שגם אז לא עבדה. היום על אחת כמה וכמה שזה נראה מיושן, כי זה פשוט דור אחד אחורה – בטח ובטח מבחינת בני נוער. העניין הזה של דור אחר עם הרגלי צריכה אחרים ועם חוויות יום יום אחרות, שחלק כל כך גדול מהן הוא אינטרנטי, זה שורש כל הסיפור. כל מי שרוצה לדבר אל בני נוער, ולא משנה איזה מסר הוא רוצה להעביר להם, חייב להבין את זה. האינטרנט הוא המרכז של בני הנוער היום – חד משמעית."

דרך מועדפת לשוחח בטלפון

סלולרי 76.6%
בזק 13.3%
מחשב 11.1%

הרקע לסקר - קמפיין shin1 למציאת פרזנטור של בני הנוער

"shin1" משיקה בימים אלה את תחרות "השין הכי שווה" – קמפיין מבוסס אינטרנט לבחירת פרזנטור של הנוער. התחרות תכלול משימות שונות ומגוונות, בין היתר בתחומי מוזיקה ואופנה, שיתבצעו בשיתוף עם גורמים שונים, ביניהם ערוץ מוסיקה 24 בתוכנית "רעש" וסוכנות הדוגמנות עלית מודלס ישראל.

על פי בחירות חברי הרשת יעלו שמונה מתמודדים לשלב חצי גמר התחרות, כאשר עלית מודלס ישראל תספק ליווי צמוד בכל הקשור לקטגוריות אופנה. הקטגוריה המוזיקלית תתקיים בשיתוף עם ערוץ 24 בתוכנית "רעש"– שגם יארח את הזוכה בתחרות לשלוש פינות בתוכנית.

הקמפיין הייחודי, בעלות של למעלה מחצי מיליון ₪, יהיה הראשון של רשת חברתית בישראל במסגרתו מתמודדים 'אינטרנטיים' יעברו כתוצאה מן התחרות אל מסך הטלוויזיה. עד כה התהליך היה הפוך, כאשר תוכניות דוגמת כוכב נולד איפשרו הצבעה באינטרנט למועמדים שהופיעו בטלוויזיה.

הרצת הקמפיין מתאפשרת הודות למספר החברים של shin1, כרשת החברתית לבני נוער הגדולה ביותר בישראל, עם למעלה מ 500,000 כניסות שונות בחודש ומעל 1,000,000 משתמשים. התחרות עלתה לאתר הרשת לפני כשבועיים וכבר עוררה עניין מצד 5000 מתמודדים ומעל 50,000 מצביעים.

לדברי נתנאל, שיתוף הפעולה עם עלית מודלס ישראל וערוץ מוזיקה 24 הוא צעד טבעי במגמת ההתפתחות של הרשת: "כבר כיום אנחנו הרשת החברתית הגדולה בישראל לבני נוער – והמעבר מהאינטרנט לטלוויזיה מתבקש. אנחנו שמחים להשיק תחרות ייחודית במובן הזה ושמחים במיוחד על שיתוף הפעולה עם ערוץ  24, בתוכנית "רעש" אשר פונה לצעירים, כמו גם על שיתוף הפעולה עם עלית מודלס ישראל. החיבור בינינו כרשת החברתית המובילה בישראל לבין סוכנות הדוגמנות המובילה בארץ יעשה טוב לכל הצדדים."

shin1 – הרשת החברתית הגדולה בישראל

הרשת  החברתית לנוער  "shin 1" הינה חלק מ"קבוצת אתרים בע"מ" המתמקדת בתמיכה ופיתוח אתרים ואפליקציות לרשת האינטרנט. הרשת הוקמה לפני 7 שנים ע"י משה קורן והפכה במרוצת השנים לרשת חברתית לבני נוער הפעילה בישראל. עפ"י מחקר "קומסקור" עולה כי הרשת החברתית "שין 1" זוכה ל- 12.4% מפלח שוק הגולשים בישראל. מספר החברים של אתר "שין 1" עומד על למעלה ממיליון בני נוער עם יותר מ- 500,000 כניסות שונות בחודש.

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.