כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

ועדת הכלכלה דנה בתקנות נתיבים מהירים העוסקות באופן החיוב בתשלום אגרה

5/06/2008

ועדת הכלכלה קיימה שלשום דיון בבקשת משרד התחבורה לאישור תקנות נתיבים מהירים. ועדת הכלכלה תובעת מהממשלה, כתנאי לאישור תקנות נתיבים מהירים, להציג בפני הועדה את גובה האגרה בה יחויב הנוסע ואת החובה להציג שלטי מידע בכניסה לנתיב המהיר שיפרטו את גובה האגרה בה יחויבו הנהגים

יו"ר הועדה, ח"כ גלעד ארדן תבע בדיון להפחית את גובה האגרה או לפטור מתשלום נוסע אשר נגרם לו עיכוב ממושך בנתיב שהוגדר כנתיב מהיר

ח"כ ארדן :"לא ייתכן שהמדינה מעניקה לזכיין שימוש ל 30 שנה במשאביה מבלי שהקריטריונים לגביית אגרה ובחינת ההשפעות של גורמים שונים על גובהה אינם שקופים ולא ניתנים לפיקוח ציבורי. לא ייתכן שנותיר זאת לשיקולו של  בעל הזיכיון. אני מצפה שהממשלה תפרט כמה משפיע כל גורם על גובה האגרה ובפרט היות הרכב 'מזהם' או ירוק והיותו מלא בנוסעים או ריק."

בימים אלו נסלל נתיב חדש בכניסה לתל אביב  באורך 12 ק"מ אשר יתחיל באזור נתב"ג ויסתיים במחלף 'קיבוץ גלויות'. הנתיב יוגדר כנתיב מהיר ייעודי לתחבורה ציבורית ובתמורת תשלום אגרה גם כלי רכב פרטיים יורשו להשתמש בנתיב. הנתיב אמור להיפתח בתוך כשנה וחצי.

מתכונת האגרה בעבור הנסיעה בנתיב היא דינמית, כלומר גובה האגרה יעלה בהתאם לגודש בנתיב-ככל שהנתיב עמוס יותר יידרש מחיר גבוה יותר בעבור הכניסה לנתיב.

בניגוד לקיים בכביש 6, לא יתאפשר מבנה של תשלום לאחר הנסיעה. השימוש בנתיב יתאפשר לאחר הרשמה חד פעמית מוקדמת כמנוי או תשלום תוך כדי נסיעה (אפשרות זו תוצע בחניון חנה וסע שיוקם בתחילת הנתיב).נהג אשר ישתמש בנתיב מבלי שהסדיר תשלום מראש יחויב בקנס של 20 ₪ בנוסף לעלות הנסיעה  .

במהלך הדיון נגלו חילוקי דעות בין חברי הועדה והיועצת המשפטית לועדה לבין משרדי הממשלה סביב  השאלה- בידי מי הסמכות לקבוע את סכומי האגרה או דרך קביעתה.

עו"ד אתי בנדלר, יועמ"ש ועדת הכלכלה טענה כי בחקיקה הראשית נקבע כי גובה האגרה ומסלולה יקבעו על ידי שרי התחבורה והאוצר ובאישור ועדת הכלכלה ואילו בתקנות המוצעות כעת על ידי הממשלה נאמר כי אגרת בסיס או אגרה הגבוהה ממנה תקבעה על ידי הזכיין לפי פרמטרים שונים. לדברי עו"ד בנדלר זוהי האצלת סמכות מהממשלה לזכיין.

יו"ר הועדה, ח"כ ארדן :הממשלה לא מאפשרת לחברי הכנסת לבחון ולאשר מהם אותם הפרמטרים לפיהם ייקבע השוני בגובה האגרה שתידרש.אתם מבקשים להעניק לזכיין כרטיס פתוח לקביעת המדרג וזה לא מקובל על הועדה.

בתום הדיון ציין ח"כ ארדן כי הועדה מבקשת לקראת הדיון הבא לדעת מהם הפרמטרים לקביעת גובה האגרה,מה  עתיד להיות גודל השלט בכניסה לנתיב, מה המידע שיופיע בו ומה קורה במידה ומהירות התנועה שהובטחה לא מתקיימת.

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.