כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

בתי עסק יחויבו לציין מהי כמות הפריטים המוצעת במחיר מבצע

11/06/2008

ועדת הכלכלה אישרה לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של חברי הכנסת גלעד ארדן ורונית תירוש הקובעת כי בפרסום המבצע יחויבו העוסקים לציין את מספר הפריטים המינימאלי שימכרו במחיר המבצע.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן :"הגיע הזמן לשים קץ לתופעה בה מנסים לפתות את הצרכן לרכוש מוצר על ידי פרסומי מבצעים מטעים. פעם אחר פעם אנו נתקלים במבצעים המציעים מחיר מוזל, למשל טיסות לחו"ל במחירים מפתים וכשמגיע הצרכן לביצוע הרכישה מתברר כי הכרטיסים המוזלים אזלו וניתן לרכוש רק כרטיס במחיר גבוה יותר. אנו חייבים לפעול להגברת השקיפות בשוק ולאפשר לצרכן לבצע שיקול צרכני מושכל כשמירב הפרטים בידו. ההצעה גם תגרום לתחרות בין העוסקים בהיקף מבצעים, כיון שיאלצו לחשוף בפני הציבור כמה פריטים ימכרו במסגר המבצע ולא יוכלו להטעות."

בשנים האחרונות עסקים מפרסמים מבצעים על שירותים ומוצרים מבלי לפרסם את כמות הפריטים המוצעים למכירה במסגרת המבצע, למעט הכיתוב "עד גמר המלאי". הצעת החוק מחייבת גילוי נאות של מספר הפריטים הכלולים במבצע ההוזלות ובכך למנוע הטעייה של הצרכנים.

על פי ההצעה, פרסום (בתקשורת ובסוגי דיוור שונים)על מבצע או שירות על מוצר שעלותו 50 ₪ ומעלה, יכלול את מספר הפריטים המוצעים במחיר המבצע, כמו כן המפרסם מוצר במבצע יחויב להחזיק מלאי סביר של הפריטים המוצעים במחיר זה. במידה והסתיים מלאי הפריטים שבמבצע, יחויב העוסק להפסיק מייד את פרסום המבצע. בנוסף הצעת החוק מחייבת  בית עסק המפרסם כי מוכר מרכולתו בהנחה של עד אחוז מסוים, לציין מהם כמות הפריטים המוצעים באחוז ההנחה המרבי.

שר התמ"ת רשאי לקבוע בתקנות חריגים לגבי טובים או שירותים וכן להגדיל או להפחית את סכום המוצרים עליהם חל החוק וכן על סוגי מוצרים מסוימים. הפרת דרישות החוק תחשוף את העוסק לקנס של עד 80,000 ₪.

יוזם הצעת החוק, ח"כ גלעד ארדן :"ההצעה נועדה לתקן מצב אבסורדי בו הצרכן חשוף למודעות ענק של מבצעים אטרקטיביים וכשמגיע לסניפים מגלה כי הפריט שפורסם אזל והלקוח שב על עקבותיו או רוכש פריטים אחרים במחיר מלא. ההצעה תגביר שקיפות ותחרותיות ותמנע הטעיית צרכנים."

יוזמת הצעת החוק, ח"כ רונית תירוש:" ההצעה תסייע לגיבוש תרבות צרכנית בה הלקוח זכאי לקבלת כל המידע הרלבנטי בגין רכישתו על מנת למנוע הטעיית לקוחות. זהו צעד חשוב נוסף ליצירת שוק הוגן ושקוף לצרכנים."

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.