כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

גרטנר: "מפעילות IPTV יצטרכו להציע פתרון קישוריות מקיף לכל הבית"

16/06/2008

במהלך חמש השנים הקרובות יהפכו הרשתות הביתיות לדבר שבשגרה בתחום החומרה למוצרי צריכה אלקטרוניים

לטלוויזיה באינטרנט, או ה-IPTV, צפוי מאבק לא פשוט אם תרצה לחדור לשוק הצריכה ולהמשיך להיות שירות טלוויזיה עצמאי המסופק בתשלום, כך עולה מדוח שפרסמה לאחרונה גרטנר, חברת המחקר והייעוץ לתחומי טכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT).

בתעשייה הנשלטת על-ידי מפעילות לווין וכבלים מבוססות, כמו גם על-ידי חברות שידור מסורתיות המציעות שידורים פתוחים קרקעיים, גרטנר אומרת שמפעילות ה-IPTV יהיו חייבות לפתות את הצרכנים עם מגוון חבילות שירותים, לרבות רשתות ביתיות מבוססות IP, ולהציע פתרון כלל-ביתי ומקיף.

"אמנם הרשתות הביתיות המתקדמות שקיימות היום, המבוססות על  PC, מסוגלות לספק אודיו ווידאו באיכות גבוהה בכל רחבי הבית, אבל מרבית מוצרי הצריכה האלקטרוניים, כדוגמת מכשירי טלוויזיה, קופסאות ממיר((STBs ונגני DVD, עדיין נותרים מבודדים ויכולתם לתקשר עם חלקי ציוד אחרים על-פני אזורים נרחבים היא מוגבלת בלבד", אומר פול אודונובן, אנליסט ראשי בגרטנר. "היום, כשהאינטרנט הולך ונהיה מקור לצריכת וידאו על-ידי קהל משפחתי הולך וגדל, מתעורר הצורך להתמודד עם הסוגיה ולהרחיב את האפשרויות המוצעות על-ידי הרשת הביתית".

בגרטנר סבורים שה-STB ממוצב במקום טוב ויש לו סיכוי להפוך לרכיב מרכזי של הרשת הביתית המבוססת על בידור, במיוחד במדינות שבהן יש מספר גבוה של בתים המחזיקים בטלוויזיה בכבלים (חדירה של לפחות 40%) או במדינות שבהן יש מספר גבוה של בתים שהכבלים עוברים בהם, גם אם ללא נקודות קצה.

באירופה מעטים הם הבתים שבהם כמה שקעי טלוויזיה ברחבי הבית, לכן, נראה כי ההיתכנות המסחרית של פתרון רשת המבוסס על כבלים משותפים ועל ממירים דיגיטאליים בתשלום שמספקת מפעילת כבלים או IPTV היא מוגבלת ביותר. תחת זאת, ה-STBs עם חיבוריות אלחוטית, המשתמשים בתקן 802.11n לדוגמה, יכולים להוות הזדמנות לצמיחה עבור מפעילות טלוויזיה בתשלום באותם אזורים.

"כל עוד מדובר בשירות קל להתקנה שמציע איכות שירות טובה לצרכן, הרי שהיכולת להתחבר לרשת אלחוטית של המחשב מהווה יתרון", אומר אודונובן. "עם זאת, כדי להשיג קלות התקנה ועקביות שירות בבית, נראה כי רשת המשלבת טכנולוגיות קוויות ואלחוטיות תהיה הטופולוגיה המוצלחת ביותר".

היתרון המסחרי האמיתי עבור חברות הטלקום יהיה היכולת שלהן להציע לצרכנים חבילות שירות, כמו גישת אינטרנט רחבת-פס, שירותי סלולאר ניידים ושירותי IPTV וקול, לרבות קול על-גבי IP. שילוב זה של שירותים יכול להיות מרושת בכל רחבי הבית ולהציע גמישות ושירות מקיף מספקית אחת יחידה, עובדה מפתה עבור מרבית הצרכנים.

גרטנר צופה שבחמש-שש השנים הקרובות תהפוך הרשת הביתית לדבר שבשגרה בתחום החומרה של התקני צריכה אלקטרוניים, וסבורה שבין אם הצרכנים יצטרכו את הפונקציונאליות הזו ובין אם לאו, היא תשובץ במוצרים רבים. אודונובן אומר שבצפון אמריקה, הכבלים הדיגיטאליים וה-IPTV יהיו הצורה השכיחה ביותר של רשתות ביתיות המתמקדות בבידור, ואילו באזורים אחרים הדרך שבה יחדרו הרשתות אל הבתים תהיה באמצעות תמהיל של מרכזי מדיה מבוססי PC, קונסולות משחק, מצלמות ונגני DVD, וממירי IPTV וכבלים בתשלום.

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.