כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

בזק מכריזה "מלחמה" על דפי זהב

17/06/2008

בזק במהלך אסטרטגי להובלת תחום החיפוש העסקי באינטרנט השיקה היום את מאגר המידע הגדול בתחומו בישראל בהשקעה של 10 מיליון שקלים; המהלך מתבצע על גבי פלטפורמת אתר 144 החדש הכולל את מספרי הטלפון של כל המפעילים הקוויים והסלולריים בישראל, ושל כ- 300 אלף בתי עסק; מאגר המידע החדש יוצר אלטרנטיבה לעסקים שתביא להוזלה ממוצעת של 50% ממחירי הפרסום הקיימים היום בשוק; שיתוף פעולה אסטרטגי בין בזק ל"אמון הציבור" יספק לצרכן מידע על עסקים שהתחייבו לסטנדרט הצרכני הגבוה של אמון הציבור

במסיבת עיתונאים אשר נערכה היום הכריזה הנהלת בזק על מהלך אסטרטגי חדש שמטרתו הובלת תחום החיפוש העסקי באינטרנט, וזאת באמצעות השקת מאגר המידע העסקי והפרטי הגדול בישראל בהשקעה כספית של כ-10 מיליון ש"ח, מתוכם כ- 7 מיליון שקל בפיתוח טכנולוגי והשאר בשיווק, שיתבסס בעיקר על אינטרנט ושילוט חוצות.

בזאת הכריזה בזק "מלחמה" על קבוצת דפי זהב אשר שולטת כיום על כ-67% מנתח השוק אשר מוערך בכ-60 מיליון ש"ח בשנה. עד היום בזק פעלה בשיתוף פעולה עם קבוצת דפי זהב והעבירה לה את בסיס הנתונים של בתי העסק בישראל.

במהלך זה בזק תיפרד משיתוף פעולה זה ומעתה תהפוך למתחרה העיקרית של דפי זהב. אך בשלב זה שיתוף הפעולה בין בזק ודפי זהב בתחום המדריכים הפרטיים לא צפוי להיפסק.

המהלך מתבצע על בסיס פלטפורמת אתר 144 החדש, הכולל לא רק חיפוש אנשים פרטיים, אלא גם חיפוש מתקדם של עסקים בישראל. זוהי הפעם הראשונה שנוצרת אלטרנטיבה לחיפוש עסקים, תחום שעד כה היה בעיקר בשליטה כמעט בלעדית של דפי זהב.

האתר החדש מספק למשתמשים נתונים על מספרי הטלפון של 5.9 מיליון מנויים של כל מפעילי התקשורת בישראל, קווי וסלולרי, יחד עם נתונים של כ- 300 אלף בתי עסק. האתר החדש הנמצא בכתובת b144.co.il, עושה שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כך ששליפת המידע תהיה מהירה, קלה ואינטואיטיבית ככל הניתן.

בנוסף, בזק משיקה מספר אפליקציות חדישות המתממשקות למערכת החיפוש, כמו מערכת מפות המאפשרות לצרכן לקבל נתיבי הגעה אל היעד המוזן אוטומטית על ידי המערכת,  מכל נקודה שהיא בישראל.

כמו כן, בזק תאפשר בהמשך גם חיפוש באמצעות מערכת הודעות קצרות (SMS). בנוסף, תציע גם את המידע דרך אתר תוכן סלולרי. החיפוש במוקד הטלפוני ( 144) שודרג ומאפשר מהיום גם חיפוש של עסקים הנכללים במאגר המידע של בזק. בנוסף, בכוונת בזק לאפשר ללקוח לחפש אנשים או עסקים בשלוש מדיות שונות, מוקד טלפוני, אינטרנט וסלולר.

השקת השירות החדש יוצרת אלטרנטיבה לעסקים המפרסמים ותביא להוזלת עלויות הפרסום במדריכי העסקים המסווגים. כאשר מחירי הפרסום באתר יהיו זולים בכ- 50% בממוצע ממחירי הפרסום הקיימים היום בשוק.

המפרסם העסקי ישלם על הפרסום באתר החדש על פי החשיפה האמיתית של העסק שלו – Pay Per Impression) PPI). על פי המודל, בעל העסק מבטיח באמצעות התשלום כמות מסויימת, על פי בחירתו, של חשיפות, כשהעסק שלו יופיע במקומות הראשונים של רשימת העסקים. באופן כזה, המודל העסקי מאפשר גם לעסקים קטנים ובינוניים להיחשף באופן משמעותי (תופעה הקרויה בעולם Long Tail), ולא להידחק פעם אחר פעם לסוף רשימת החשיפות, כשהחברות הגדולות, המשקיעות כסף רב, זוכות תמיד לחשיפה המשמעותית.

המערכת הפרסומית החדשה תהיה חשופה לגמרי ללקוח שיכול בכל עת, לקבל דוחות על כמות החשיפות בפועל, ונתונים נוספים כמו כמות ההקלקות על מפת העסק, כרטיס עסק, קופונים ועוד. בזק גם תדאג להשקיע בפרסום קטגוריות מסוימות, בהתאם לצורך, באתרי חיפוש אחרים (כמו גוגל ו-וואלה), כדי לוודא שתנועה תזרום אל אתר 144 ותביא לחשיפה מוגברת של הלקוחות.

ניתוחים שונים של חברות מחקר גלובליות מצביעים על כך שהכנסות חברות התקשורת בעולם בשוק החיפוש העסקי מגיעות בעיקר מהמדריך המודפס. יחד עם זאת, תחום זה נמצא במגמת ירידה בשנים האחרונות. לעומת זאת, ההכנסות המגיעות מכיוון המדריך האינטרנטי נמצאות במגמת עלייה, וב- 2006 הן אף יצרו מהפך כשהצליחו בסך הכל לפצות על הירידה מההכנסות מהמדריך המודפס. 

בתוך כך, בזק וארגון אמון הציבור חתמו על שיתוף פעולה אסטרטגי לפיו באתר 144b החדש יסומן תו אמון הציבור לצד כל עסק שהתחייב לכללי אמון הציבור ועומד בבקרה צרכנית של אמון הציבור. לצד המידע הכללי על עסקים יסופק לציבור גם מידע איכותי אודות העסקים. סימון העסקים בעלי התו באתר בזק יספק לציבור הצרכנים מידע בעל ערך מוסף משמעותי על העסקים שהתחייבו לסטנדרט הצרכני הגבוה של אמון הציבור.

מנכ"ל בזק, אבי גבאי, אמר בעקבות השקת הפלטפורמה החדשה, "אנחנו מאד נרגשים מהכניסה לתחום הכנסות חדש, המייצר מצד אחד אלטרנטיבה אמיתית שלא היתה קיימת עד כה לבתי העסק, ומצד שני מהווה מנוע צמיחה לבזק".
 
סמנכ"ל השיווק של בזק, רן גוראון, הוסיף כי, "המדובר במהלך אסטרטגי מהותי עבור בזק, פרוייקט ענק שנוהל ב'בית', עם שיתוף פעולה של גופים חיצוניים מהטובים בתחום. אין לי כל ספק שהאתר החדש יצור מהפיכה של ממש בתחום החיפוש העסקי בישראל. המערכת החדשה כוללת פיתוחים שיהפכו את החיפוש ליעיל ונוח הרבה יותר, וכל זאת תוך חיסכון משמעותי בעלויות הפרסום. ההצעה של בזק היא Win-Win קלאסי, ואני צופה כמות הולכת וגדילה של בתי עסק מפרסמים המצטרפים לאתר בזק, וכמות גדולה יותר של משתמשים מרוצים".

מהנהלת בזק נמסר כי נכון להיום קיימים כבר כ-5,000 מפרסמים כאשר קצב הגידול עד כה הנו כ-1,000 מפרסמים חדשים בחודש כאשר היעד עד לסוף השנה הנו גיוס של כ-10,000 מפרסמים נוספים.

עוד נמסר כי שירות ה-SMS אשר יושק בגרסה עדכנית בחודש אוקטובר יעשה באמצעות שת"פ עם טלמסר מקבוצת טלכלל.

יש לציין כי בזק, אשר נתפסת בעיני חלק לא מבוטל מהציבור כגוף שמרני ומסורבל אשר עד לפני מספר שנים לא רב היה והתנהג כמונופול, יצאה היום במהלך אסטרטגי אשר נראה יחסית נועז ואולי עשוי להראות על שינוי תפיסה ותרבות ארגונית מוכוונת לקוח בעולם תחרותי ההולך ונעשה מתוחכם ומתחכם מיום ליום.

מעבר לכך מה שנשאר לנו זה להמתין לתגובה "הולמת" של קבוצת דפי זהב אשר כפי הנראה תאלץ לצאת בקרוב מאוד ל"קרב" על הטריטוריה שלה.

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.