כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

אלן ראסל, סגן נשיא בכיר ב- SAS העולמית:"בשנים הקרובות נראה כי כלי ה – BI יהפכו לחלק אינטגראלי בשגרת יומם של ארגונים עסקיים "

24/06/2008

הדברים נאמרו במהלך כנס SAS Forum שערכה מיה מחשבים בו לקחו חלק מעל 500 משתתפים

מעל 500 משתתפים נטלו חלק באירוע SAS Forum Israel 2008 שערכה חברת מיה מחשבים, נציגתה הבלעדית של SAS בישראל.

במהלך הכנס, אשר נערך תחת הכותרת Business Intelligence for Intelligent Business, הוצגו מגוון הפתרונות החדישים ביותר בתחום ה-BI במסגרת חמישה מסלולים מקצועיים שונים שהתקיימו לאורך היום בנושאי ניהול סיכונים, פיננסי, BI, אנליטי ו – SAS 9.2 . 

צבי צוויג, מנכ"ל מיה מחשבים, אמר בדברי הפתיחה: "אני מביט מעל הבמה אל הקהל ורואה לקוחות אשר הולכים איתנו דרך ארוכה. שני מאפיינים מנחים אותנו ב– 28 שנות פעילותנו המשותפת עם SAS בישראל: נאמנות והתמדה." בהתייחס לתכנים שיוצגו בכנס אמר צוויג כי "הכנס השנה  עומד בסימן פתרון כולל ללקוח, לרבות הקשר בין הכלים, ההטמעה והייעוץ. כלי SAS משנים את דרך ההתנהלות בארגונים ומשפרים את תהליכי קבלת ההחלטות של דרגי הניהול. המסלולים השונים בכנס מציגים את היכולות של הכלים והפתרונות החדשים שהושקו לא מכבר באירוע החברה העולמי שנערך בארה"ב."

אורח הכבוד באירוע היה אלן ראסל, סגן נשיא בכיר לאסטרטגיה ב- SAS העולמית,  שאמר כי הוא צופה שכלי ה – BI ילכו ויתפסו מקום מרכזי יותר בארגון. "כל חברות המחקר בעולם מציגות נתונים המאששים את התפיסה כי יישום כלי בינה עסקית משפר את התהליכים העסקיים של הארגון. ארגון אשר פועל ללא כלי BI הוא ארגון בבעיה. שיטפון המידע וכמויות הנתונים שהארגון צובר מביאים לכך שמנהלים אינם יכולים עוד לבחור את המידע הנחוץ להם על מנת לקבל החלטות מושכלות ונכונות לטובת הארגון. לכן, המסקנה היא פשוטה: ארגון ללא BI לא יוכל עוד לשרוד בסביבה התחרותית של השוק. BI  הוא תפיסה מבוססת טכנולוגיות, שמביאה לגורמים שונים בארגון, בראשם המנהלים, את הדיווח העדכני ביותר אודות העסק. על המנהל לקבל כמה שיותר פרטים, בצורה מרוכזת איך העסק עובד, על מנת שתהליך קבלת ההחלטות יהיה הטוב ביותר".

"בשנים הקרובות נראה כי כלי ה – BI  יהיו ולא ייראו. הם פשוט יהפכו לחלק אינטגראלי בשגרת יומם של ארגונים עסקיים ויאפשרו להם לשפר את תהליכי קבלת ההחלטות בארגון," סיכם ראסל.

סשה שוברט, מנהל פתרונות אנליטיים גלובליים ב- SAS העולמית, הציג בהרצאתו מחקר של חברת Accenture, אשר ערך השוואה בין שנת 2002 לעומת שנת 2006 בקרב  450 מנהלים, ב- 371 ארגונים וב- 19 ענפים. "מאז 2002 מרבית החברות עברו לשימוש בכלים אנליטיים בארגונים שלהם," אמר שוברט. "במחקר נמצא קשר ישיר בין חברות שהשתמשו בכלים אנליטיים לבין ביצועים גבוהים שהושגו. ארגונים רבים משתמשים במערכות ERP כמו SAP ואורקל, כדי להפוך את התהליכים שלהם לאוטומטיים."

שוברט ציין כי בעוד ארגונים משתמשים במערכות ERP על מנת לשפר ביצועים, הם גם מבינים שהם חייבים לשלב כלי BI ואנליטיקה על מנת לנתח את המידע ועל מנת לקבל החלטות נבונות לגבי התהליכים העתידיים.

שוברט הסביר על תחום ניהול ההונאות וציין כי ההונאות בארגונים הולכות ונעשות מתוחכמות. שוברט הסביר כי הכלי של SAS למאבק בהונאות מספק פתרון בזמן אמת, שמסוגל להתבונן על ערוצים שונים וחשבונות שונים על מנת לאתר חריגים ולהקפיץ התראות. בנוסף, הציג שוברט את המערכת של SAS למאבק בהלבנת כספים ואמר כי הגרסה האחרונה של SAS בתחום זה מציגה שיפור משמעותי ביכולותיה לאתר מקרי הלבנה כיוון שהיא מבוססת על ניתוח מקרי עבר והבנה מעמיקה יותר בשיטות ואמצעים להלבנת כספים.

במסגרת המסלולים המקצועיים הציגו בכירים בתחומי הבנקאות, הביטוח וארגוני ממשלה ואקדמיה Case Studies שונים של יישומי SAS. בין המציגים היו אלכס בלטוש, מנהל מחלקת סיכוני אשראי בבנק הפועלים, שפר אבלסון, מנמ"ר הכשרה ביטוח, סיגלית שמואלי, מאגף דמוגרפיה ומפקד בלמ"ס ועוד.  במקביל הציגו מומחי מיה מחשבים את היישומים החדשים של מערכת SAS ואפליקציות שונות של המערכת שהושקה לא מכבר בארה"ב, ה – SAS 9.2. גרסה זו מספקת שיפור ושדרוג של פלטפורמת SAS כולה, ובפרט בכלים האנליטיים וביכולות התצוגה של הנתונים. אחד המסלולים בכנס יוחד כולו להצגת הגרסה החדשה על השימושים והחידושים הייחודים לה.

אייל גונן ממיה מחשבים הציג בפני קהל משתמשים מרותק את השינויים המרכזיים בגרסה. הגרסה החדשה, ה- SAS 9.2, הושקה לפני כשלושה חודשים בכנס העולמי של החברה והיא מכילה שינויים רבים ברמת הבסיס. בדצמבר 2008 צפויים להיכנס שינויים נוספים לגרסה.

השינוי המשמעותי הראשון בו ניתן להבחין כבר בתחילת התהליך הוא בהתקנה עצמה. בשונה מתוכנות קודמות, ההתקנה החדשה נעשית ב-ESD (Electronic Software Download), כלומר הורדה אלקטרונית של התוכנה מהאינטרנט, בעזרת רכיב תוכנה, אשר מבצע גם את ההתקנה וגם את הקונפיגורציה. בדומה, גם הרישיון יורד אוטומטית דרך האינטרנט, דבר שחוסך זמן, משאבים וניירת מיותרת. בגרסה החדשה קיימת גם האפשרות להקליט ולשחזר את תהליך ההתקנה, מה שמהווה יתרון לארגונים גדולים וכל התהליך מתבצע באופן שקוף, פשוט ושקט.

בין המאפיינים החדשים שנוספו לגרסה- פורמט חדש שהותאם לישראל, המאפשר הצגת נתונים עם סיומת ₪ לדוגמה, וכן אפשרות לבדיקת מיון המאשרת האם הקובץ מוין כבר, אופציה למיון  נתונים חכם ומתקדם יותר, ניהול מעקב, פתרונות מבוססי SQL, הגדרת זמנים חדשים ופרקי זמן גמישים יותר, אפשרות להכנסת חגים ומועדים, פרוצדורות גראפיות חדשות, תרשימי פיזור חכמים ועוד פתרונות יצירתיים רבים המעידים על המחשבה הרבה שמשקיעים ב- SAS באנשי המערכות המשתמשים בתוכנה בקביעות.

לדברי יורן דיקסהורן, מנהל טכנולוגי ב-SAS העולמית, שהיה אחד מאורחי הכבוד בכנס, הגרסה החדשה "מכילה אלגוריתמים מתקדמים יותר לניתוח נתונים, לרוחב כל פתרונות הליבה האנליטיים הקיימים של SAS, וכן יכולת משופרת להפיק דו"חות גראפיים לטובת מקבלי ההחלטות."

בכנס הוענק פרס לחברת סלקום, לה הוענק תואר הלקוח המצטיין, על שימוש יוצא דופן וחדשני בפתרונות של SAS. ג'ים גודנייט, מייסד ומנכ"ל SAS העולמית בירך את החברה באמצעות הקלטת ווידאו מארה"ב ואמר  כי "כשם שסלקום מחויבת לשירות טוב ללקוחותיה, כך אנו ב-SAS מחויבים להיות ארגון נאמן ללקוחותינו. אנו תמיד שמחים להיענות לאתגרים ולרעיונות החדשים שהלקוחות מציבים בפנינו. חברת סלקום היא לקוח נאמן שהולך איתנו שנים רבות ואני שמח שהם מעלים גם בעיות, מה שהופך אותנו לנותני שירות טובים יותר".

יעקב חן, מאגף הכספים בסלקום שעלה לקבל את הפרס בשם החברה, סיפר כיצד הכול התחיל. לדבריו, בארגונים וחברות גדולות "המגמות אינן נראות דרך הממוצע. בעבר, סלקום הייתה עסוקה בעיקר ברבעונים שעברו במקום באלה שיבואו. הפתרון הראשון שעלה, שסייע לנו לשנות מצב זה, היה בניית פלטפורמת דיווח עסקי, end- to- end, בתהליכים קצרים ועם יכולת תגובה מהירה. החזון שעמד לנגד עיננו- להקים 'מרכז עצבים דיגיטאלי' המכוון להשגת המטרות העסקיות של החברה. בסופו של התהליך הצלחנו להגיע למצב שבו, במקום לנתח את נתוני הרבעון חודשיים לאחר סיומו, עברנו לניהול ביצועי הרבעון חודשיים לפני תחילתו. מכך נבעו בהמשך גם הפחתת 'עלות ההפקה' כאשר הדיווח עבר לרמה חודשית, שבועית ואף יומית, שיפור בתהליך בניית התקציב ועוד. מהירות ההשפעה של המערכת על הארגון הייתה לא פחות ממיידית".

מיכאל שפרבר, מנהל תחום תשתיות ומידע עסקי באגף הכספים של סלקום,  הציג את הכלים של סלקום לבחינת רווחיות לקוח וציין כי התפיסה של סלקום היא, שעל מנת להשיג את אמון הלקוחות הפנימיים חייבת להיות גרסה אחת לנתונים הפיננסים. מנהלי המכירות, המחלקות, הסמנכ"ל ואף המנכ"ל חייבים לקבל החלטות על בסיס אותו המידע.

שפרבר ציין כי בגוף עסקי, כל יחידות הארגון פועלות למען השגת מטרה אחת שהיא מקסימום רווח. "רווחיות החברה שווה לרווחיות הלקוחות", הסביר שפרבר ואמר כי "על מנת ליישם מודל לניתוח רווחיות לקוח חייבים לבחור מודל יישומי אחד שיאפשר לבצע אנליזה שיווקית, בעל  יכולת לנתח כדאיות עד לרמת העסקה הבודדת, יכולת לנהל רווחיות של תיקי לקוחות, להעביר דיווח חשבונאי-פיננסי-ניהולי ולהיות מסוגל למדוד ביצועים של יחידות הארגון".

"מודל שכזה לרווחיות צריך להיבנות מלמטה למעלה", קבע שפרבר. "צריך להתחיל את המודל בבחינת ההכנסות מלקוח בודד ומשיוך של עלויות ישירות ולסיים בהעמסה של העלויות הקבועות והעקיפות. בנית המודל מלמטה למעלה מבטיחה מודל איכותי מבטיח ביותר. באמצעות שיטה זו אני מבטיח שאותו אנליסט שיווקי שהולך לנתח השפעה של מהלך כלשהו על הלקוחות יקבל את המידע הכי מדויק שיש".

"מודל שכזה בונים באמצעות טכנולוגיות שונות של מחסני נתונים, כלי אנליזות וקוביות OLAP. כל הפאזל הטכנולוגי הזה מתחבר למודל אחד שמודד רווחיות לקוח", אמר שפרבר והוסיף כי על מנת להצליח ביישום מודל שכזה חייבים שתהיה פלטפורמה אנליטית אחת – All in One ושיהיו בחטיבת הכספים אנשים בעלי רקע חשבונאי-כלכלי עם ידע בתחום ה- BI". לסיום ציין שפרבר את הסיוע הרב שניתן לסלקום על ידי היועצים של מיה מחשבים, "אשר סייעו בבניית המודל ויישומו".

בסיום הכנס הוענקו פרסים לחמש ההרצאות המעניינות ביותר מבין עשרות הלקוחות שהגישו מאמרים במסגרת קול קורא של מיה מחשבים לקראת הכנס. חמשת הזוכים - מיכאל שפרבר מסלקום, סיגלית שמואלי מהלמ"ס, אלכס  בלטוש מבנק הפועלים, יגאל נחום ומירי סופרשטיין מבנק מזרחי-טפחות ושפר אבלסון מהכשרה ביטוח – יסעו לכנס SAS העולמי הבא שיתקיים באפריל  2009 בוושינגטון בארה"ב.

לכנס העניקו חסויות חמישה שותפים עסקיים, חברת Business and Decision, גילון, מלם-תים, HP ו- Teradata.

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.