כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

רון חולדאי,בועידת ישראל לעסקים:"עדיף לי עשיר בבניין של 50 קומות בת"א במקום שייעקר עוד דונם בשרון".

11/12/2007

"העשירים צריכים לגור בישראל. עדיף לי עשיר בבניין של 50 קומות בת"א במקום שייעקר עוד דונם בשרון", כך אמר רון חולדאי,ראש עיריית ת"א, במסגרת פאנל "חזון תל אביב בשנת 2025" בועידת "גלובס" לעסקים.
הפאנל עסק בחזון העתידי של תל אביב עם דגש על "הירוק" ונושאי איכות סביבה.
את הפאנל פתחו ח"כ דב חנין וענת ברקאי-נבו מהחברה להגנת הטבע.
דב חנין: "המיתוג של ת"א הוא לא הכל. צריך עיר שבאמת תיתן תשובות ברמה הסביבתית והתרבותית".
עוד הוסיף חנין: "חזון 2025 מדבר על כך שיהיו 1.4 מליון כלי רכב בעיר- זה חזיון בלהות. 35 אחוז מתושבי העיר יגורו במרחק הליכה מהרכבת הקלה. אבל מה עם 65 אחוז הנותרים ? "
ענת ברקאי-נבו: "קיימת בעיית זיהום אוויר קשה בת"א. החלטה אסטרטגית צריכה להיות טיפול בתחבורה והפחתת זיהום אוויר.  העיכוב של הרכבת הקלה עולה לנו בכסף וזיהום אוויר.".
דב חנין: "בכל העולם היום, השלטון המקומי הוא המוביל שינוי בנושאים סביבתיים".
לטענת חנין ת"א היא היום עיר עשירה ואינה תלויה כלכלית בממשלה. "יש הזדמנות לת"א להוביל שינוי".
פרופ' ארנון סופר מאוניברסיטת חיפה נשא בפאנל נאום תקיף והתבטא בחריפות כנגד הזנחת הפריפריה:
"ישראל היום המדינה הצפופה ביותר בעולם המערבי, ואם נוריד את הנגב, אנו כפליים מהולנד. המלה צפיפות בדרך כלל קשורה באלימות. כל הנוער בדרך לתל אביב ואם זה יימשך, אין פריפריה. אם זה יקרה, תל אביב מרוב עוצמה תהפוך למצדה".
פרופ' סופר התייחס גם לנושא הירוק ולנטישת העיר ירושלים:   "תאמרו לי בצדק - אם ניישב את הפריפריה, מה יהיה על הירוק? אני רוצה את אותו מינון, שיהיה ירוק בצפון הארץ אבל שיהיו גם יהודים. הסיפור של ירושלים הוא נורא. בגדנו בעיר הזו. מדוע דובר צה"ל, מדוע המטכ"ל, מדוע כל אלה בתל אביב ולא בירושלים?"

בחלק השני של הפאנל השתתפו מהנדסי העיר ת"א בעבר ובהווה לדיון על החזון העתידי של העיר.
ישראל גודוביץ,מהנדס העיר לשעבר: "עיר זה קודם כל תנועה: לכל גיל ולכל מעמד".
גודוביץ התייחס לתחזית העתידית של מעל מליון כלי רכב בת"א, ואמר שכלי הרכב יתפסו את כל שטח הכבישים והמדרכות בעיר, כך שאף אחד לא יוכל לזוז מהמקום.
דני קייזר, מהנדס העיר לשעבר: "המיתוג של העיר גרם להרבה אנשים לרצות לגור בה".
עוד אמר קייזר שהרכבת הקלה מטרתה לפתות אנשים לעזוב את הרכב הפרטי, ולסוע בתחבורה ציבורית".
חזי ברקוביץ,מהנדס העיר הנוכחי, דיבר על נושא הירידה בשימוש בתחבורה הציבורית כיום.
עוד אמר ברקוביץ: "אושרו 2500 יחידות דיור בת"א, ומתוכם רק 10 אחוז בתוך מגדלים רבי קומות".
ברקוביץ ציין שבשנים הקרובות יימחקו 10,000 מקומות חניה בעיר לטובת פרוייקט הרכבת הקלה.

בחלק האחרון של הפאנל, נשא דברים ראש העיר, מר רון חולדאי.
חולדאי התייחס למאבק התרבותי ת"א מול פריפריה קבע ש "בלי גליל חזק ונגב חזק לא תהיה תל אביב חזקה".
עוד טען חולדאי שעיריית ת"א משקיעה כ-5 אחוז מתקציבה בתרבות, בעוד המדינה משקיעה פחות מאחוז.
חולדאי התייחס גם לנושא הצפיפות בעיר שמשפיע לרעה על איכות החיים בעיר:
"תל אביב זו עיר שעוסקת בכל נושאי החיים, ואני אוהב את העיר הזו. היא משתרעת על 51 קילומטר מרובעים, שזה פחות מבסיסי הצבא בנבטים ובחצרים שעליהם פיקדתי. במאה ה-21, יותר מ-50% מתושבי הגלובוס גרים בערים. בעולם הפנימו שממשלות ומדינות יצליחו לתת איכות חיים, אם תהיה איכות חיים בערים עצמן."
לסיום הבטיח חולדאי: "נדע להתמודד גם עם בעיית יוקר המחייה ויוקר הדיור בעיר".

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.