הממונה על הגנת הצרכן, במשרד התמ"ת, עו"ד יצחק קמחי פנה בשבוע האחרון לרמי לוי מנכ"ל "רמי לוי שיווק השקמה בע"מ" בעניין פרסום מטעה של הרשת.
במכתבו מציין עו"ד קמחי כי הובא לידיעתו שסניפים של רשת "רמי לוי שיווק השקמה בע"מ" מפרסמים את עצמם בשלטים המוצבים דרך קבע בחזית החנות עם סיסמה "סל הקניות הזול במדינה" .
פרסום מסוג זה, מציין עו"ד קמחי, מחייב מידע ודאי של המפרסם לגבי מחירו של כל מוצר המצוי בחנותו, בין אם הוא מצוי בסל זה או אחר, בכל רגע נתון בהשוואה לכל נקודת מכירה אחרת בארץ.
"קשה להעלות על הדעת כי יכול להיות בידיכם מידע זמין כזה כאשר אתם מוכרים מוצרים רבים מאד והרשתות המקבילות עושות מבצעי הוזלה שונים ומגוונים לעתים תכופות. במצב זה כל פרסום כללי שכזה כי בידיכם סל הקניות הזול במדינה, הנו מטעה או עלול להטעות צרכן בעניין מהותי בעסקה ויש בו עבירה לכאורה על חוק הגנת הצרכן", מציין עו"ד יצחק קמחי.
עו"ד קמחי מציין כי עשויה להיות הסתמכות על פרסומת מסוג זה העלולה למנוע מהצרכנים בדיקה מושכלת של מחירי מוצרים זהים בחנויות אחרות.
הממונה על הגנת הצרכן דרש במכתבו להציג ראיות כי סל הקניות ברשת רמי לוי אכן הזול במדינה בכל רגע נתון ושהרשת אכן תהיה כזו כל עוד היא מפרסמת את עצמה בצורה זו.
במידה ואין ראיות לכך דורש הממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת מרשת רמי לוי להפסיק לאלתר כל פרסום הן בכתב, הן בעל פה והן בכל דרך אחרת, ממנה משתמע כי סל המוצרים המשווקים בסניפי הרשת הוא הזול במדינה וזאת כדי למנוע הטעיית צרכנים.