כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ארכיון

100 ימים לקראת כניסת מסופי המטען החדשים לפעילות בנתב"ג המשתמשים במסופי מטען זועמים: "שר התחבורה מתנער מאחריות".

30/12/2007

כ- 100 ימים לפני כניסת שני מסופי המטען חדשים סוויספורט ואשדוד בונדד, לפעילות בנתב"ג לצד מסוף המטענים של ממן, קיים חשש כבד בקרב המשתמשים, כי היעדר התיאום בין הרשויות הממשלתיות השונות יפגע משמעותית בציבור היבואנים והיצואנים, ייקר משמעותית את העלויות לשחרור ולשינוע מטענים ויגרום לביורוקרטיה מסורבלת.

"עד לרגע זה אין גורם מרכזי מתאם ולא גובשו נוהלי עבודה אחידים המקובלים על כל הגופים הפועלים בתחום. כל הליך השינוי במבנה המסופים נעשה ללא 'אבא רוחני' שיוביל את המהלך. חסרה השגחה של גוף ריבוני מפקח ומשרד התחבורה מתנער מכל אחריות".

כך אמר אמיר שני, יו"ר ועדת הכספים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל קבוצת עמית במהלך ישיבת חירום שהתקיימה בסופ"ש באיגוד לשכות המסחר, בהשתתפות כל הגורמים המעורבים בנושא.

בפגישה נכחו יחזקאל דסקל, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר; עמי סגל, ראש מינהל המכס;  אלכס חן, ראש אגף פיתוח עסקי ברשות שדות התעופה; מנהלי מסופי המטען, וכן נציגי חברות התעופה וחברות הבלדרות והשילוח.

שני אשר מוביל את המהלך לתיאום בין הגופים הממשלתיים השונים ציין כי איגוד לשכות המסחר יזם את דיון החירום בעקבות פניות רבות של משתמשים.

לדברי שני, "המדינה שלקחה על עצמה לפתוח את תחום המטענים לתחרות בכדי לייעל, לשפר את השירות ולהוזיל את העלויות למשתמשים בעצם מתנערת מכל אחריות". שני מתריע כי אותו יבואן שבעבר פנה למסוף אחד בכדי לשחרר את המטען יצטרך לאסוף אותו משניים או שלושה מסופי מטען שונים, הוא יצטרך לשלם כפול ולעבור מספר פעמים בידוק ביטחוני.

עמי סגל ציין כי רשות המסים פרסמה טיוטת נוהל עבודה בנושא, אך הנוהל מתייחס אך ורק לפעילות בין המכס למסופי המטען בכל הקשור לפיקוח על טובין. "המכס אינו עוסק בממשקים הקשורים לאופן התפעול במסגרת סביבת המסופים החדשה".

אלכס חן, ציין כי רשות שדות התעופה אינה גורם רגולטורי אלא קובעת את נוהלי העבודה בלבד ועל כן הוא אינו יכול לקחת אחריות הכל הקשור לממשקים השונים בין חברות התעופה, מסופי המטען וציבור המשתמשים.
   
שני הציע להקים צוותי עבודה משותפים שיעלו פתרונות לבעיות המהותיות. "ללא שיתוף פעולה מצד הנהלת משרד התחבורה, נגיע בתחילת חודש אפריל למצב של 100% תחרות יחד עם 100% חוסר ודאות".

 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.