היכולות הלוגיסטיות של ישראל טעונות שיפור. ישראל נמצאת במקום ה-33 בעולם במדד הביצועים הלוגיסטיים ובמקום ה-145 במדד עלויות הלוגיסטיקה המקומית מתוך 150 מדינות. כך עולה מפרסום מדד הביצועים הלוגיסטיים אשר פורסם לאחרונה ע"י הבנק העולמי.
צבי פלדה, יו"ר הוועדה לתובלה ימית ואווירית בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל גמא אלומיניום, ציין, כי בעקבות ממצאי הדו"ח, פנתה התאחדות התעשיינים למנכ"ל משרד רוה"מ - רענן דינור, למנכ"ל משרד האוצר - ירום אריאב, למנכ"ל משרד התשתיות, חזי קוגלר, למנכ"ל משרד התמ"ת - גבי מימון ולמנכ"ל משרד התחבורה, גדעון סיטרמן, בבקשה כי יפעלו להציב יעד לקידום ישראל במדד הביצועים הלוגיסטיים מהמקום ה-33 למקום ה-20, תוך 3 שנים.
לדברי פלדה, כל השתהות בטיפול בנושא, תגרור נסיגה ביכולת הלוגיסטית מול המדינות עימן מתחרה כלכלת ישראל ואשר ממשיכות להשקיע ולהתקדם בתחום.
פלדה מציין, כי הביצועים הלוגיסטיים הנמוכים של ישראל גורמים לכך שעלות המשלוח ליצוא הישראלי גבוהה פי 2 ממדינות המערב - כאשר עלות משלוח מכולה של 40 רגל עולה בישראל כ-1,000 דולרים לעומת 500 דולרים ברוב מדינות המערב. עלות המשלוח ליבוא גבוה בישראל בכ- פי 3 מהעלות במדינות ה-OECD, כאשר בישראל מחיר יבוא מכולה של 40 רגל הינו כ-2,000 דולרים לעומת 663 דולרים במדינת ה-OECD.
פלדה מדגיש, כי נדרשת פעולה מערכתית רוחבית של המדינה שתשפר את המערכת הלוגיסטית בישראל ותסיר את החסמים השונים באופן שיבוא לידי ביטוי בצמיחה כלכלית ובהתפתחות המשק.
מניתוח דו"ח הבנק העולמי, שערכה התאחדות התעשיינים עלה כי ישראל נמצאת במקום ה-43 ביעילות המכס ורשויות הגבול, (כאשר לפניה מדורגות צ'ילה, טיוואן, קוריאה, טורקיה ועוד); ישראל מדורגת במקום ה-37 באיכות התשתיות הנמליות, (כאשר לפניה מדורגת סין, צ'ילה, יוון, ארה"ב, הולנד, סינגפור ועוד).
כן עולה מהדו"ח, כי ישראל מדורגת במקום ה-31 בזמינות ויוקר הספנות, במקום ה-32 ביכולות הלוגיסטית, במקום ה-29 באיתור ומעקב מטענים, במקום 41 בעמידה בלוחות זמנים. זמן היצוא מהיצואן לנמל השיגור עומד בישראל על 5.3 יום, לעומת 1.4 ימים בבלגיה, 1.6 ימים בשוויץ, יומיים בירדן, 2.4 ימים בלבנון.
זמן היבוא מהנמל ליבואן עומד בישראל על 8.7 יום, לעומת 2.2 ימים בניו זילנד, 2.3 באירלנד, 2.4 יום בלבנון, 3.2 ימים במדינות ה-OECDו-4 ימים בשוויץ.