כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ראיון השבוע

"מערכת ה-BI של SAS מספקת לנו אמת אחת בארגון"

2/06/2008

כך מצהירים מיכאל נגרין, סמנכ"ל מערכות מידע ועומר רקובר, אקטואר ראשי ומנהל הסיכונים בחברת ביטוח חקלאי, על השימוש במערכות SAS, בראיון שנערך עימם לקראת כנס SAS Forum Israel 2008

ספר בקצרה על הפרויקט עבורו הוטמעה המערכת של SAS

"עוד טרם הטמעת המערכת של SAS הייתה בחברה מערכת BI, אך לא היה אקטואר כגורם המפקח על תהליך איסוף ועיבוד הנתונים, כך שהתוצרים, קרי, הדו"חות לא היו מהימנים", מציין רקובר. "כאשר נכנסתי לתפקיד האקטואר היה לי חשוב לעבוד עם מערכת שתייצג את התוצאות הכספיות של החברה בצורה האמינה, הנכונה והמדויקת ביותר, בזמינות מרבית". נגרין מרחיב ומציין כי "נעזרנו רבות במערכת הייעודית של SAS בבניית מאגר נתונים, אפשר לומר כמעט מאפס, מאחר ומה שעמד לרשותנו לא תאם את צרכינו ולא סיפק נתונים מדויקים. במסגרת הפרויקט נבנה מחסן נתונים שלם ומקיף מבוסס SAS, בו נלקחו נתונים מהמערכות התפעוליות מקצה לקצה וכן יושמה מערכת ייעודית הכוללת מענה בתחומי קשרי לקוחות, שיווק ושילוב אסטרטגיות. חיפשנו פתרון שיאפשר לנו לקבל את כל המידע בזמן ובפורמט הרצוי לנו, באמצעות אינטגרציה של נתונים מכל הארגון, שתקנה למשתמשים השונים יכולת עצמאית לנתח נתונים עדכניים והיסטוריים ויציע לנו את הפתרונות המתקדמים ביותר עבור המנהלים, ועבור צרכי האקטואריה בפרט."

"המערכת של SAS", מוסיף רקובר, "תשמש כפלטפורמה לעבודת האקטואר ותשלב את הדיסציפלינות השונות בארגון, כך שכל משתמשי הקצה יוכלו ליהנות ממגוון רחב של נתונים שיתרמו להגדלת הידע והתובנות בשפה אחת אחידה לכולם. קודם לכך תהליכי איסוף המידע לא נערכו בזמן אמת, מה שהוביל לנתונים לא מעודכנים. לקבלת תוצאות מהימנות הצבנו לנו כיעד להגדיר את תהליכי השליפה והאיסוף של הנתונים באופן כזה שנוכל להגיע לאמת אחת בארגון".

כיצד מסייעת המערכת לפעילות העסקית בארגונכם?

"אמנם סיימנו כעת שלב ראשון של הפרויקט אבל כבר עכשיו ניתן לראות את היתרונות הברורים שהמערכת מספקת לנו ", מסביר נגרין. "מערכת ה-BI של SAS חושפת את הנעשה בארגון לכל דרגי הניהול. על ידי שילוב בין כל המערכות; השיווק, החיתום, התביעות והאקטואריה, לכדי מערכת אחת, הצלחנו להגיע לאמת אחת בארגון". "זהו מצב שטרם הטמעת המערכת לא היה קיים בארגון בצורה מלאה. המידע המצטבר בחברה הינו רב מימדי ועל ידי ארגון מבוקר קבלנו את החופש לפתח מודלים המתאימים לצרכינו ואת היכולת לבחור ולנתב את המידע  למגוון רחב של משתמשי קצה בהתאם לצרכים", מוסיף רקובר. "בשורה התחתונה, בעזרת המערכת של SAS אני כאקטואר יכול לחשוף את המשתמשים למידע עדכני כל אחד בתחומו ולפקח על התהליכים כך שיתבצעו באופן שהולם ביותר את צרכי החברה."

ומדוע נבחרה המערכת של SAS מבין ההיצע הקיים בשוק?

רקובר: "לפני כן כבר היו לביטוח חקלאי מערכות ומוצרים אחרים, אותם בקשנו להחליף לאור הביצועים שלהם, שלא השביעו את רצוננו. לאחר שבחנו את ההיצע הקיים ולאור הניסיון, הידע והיכולות של מערכת ה-BI של SAS החלטנו לרכוש אותה. קריטריון מהותי בבחירת המערכת היה ביכולתה להכיל את התוצרים של העבודה האקטוארית, לענות לדרישות המגוונות של המנהלים והצרכים הנוספים של משתמשי הקצה.

נגרין מציין כי "בנוסף, היה ערך מוסף לבחירה במיה מחשבים. מעבר לכך שסיפקה לנו את הפתרון להפקת דוחות בצורה פשוטה וגמישה, מיה מחשבים הביאה עימה את הניסיון הרב בעבודה מול חברות ביטוח. מיה מחשבים סיפקה לנו מומחים לנושא שליוו איתנו את הפרויקט ועזרו לנו לתמוך באקטואר הראשי של החברה בכל שלבי הפרויקט, מה שהיווה בסיס לעבודתנו המשותפת מולם. הודות לניסיון הרב שברשותם הם יכלו לתת לנו מענה מקיף לכל הצרכים שלנו. חרף האתגרים הרבים שעמדו מולנו, ביניהם אפשר לציין את מצב בסיס הנתונים, שלא היה משביע רצון, את הצורך לבנות מאגר נתונים כמעט מאפס, המומחים של מיה מחשבים ידעו להציע את הפתרונות המתאימים, היצירתיים וההולמים ביותר. כיום ביטוח חקלאי משתמש מקצה לקצה במערכת של SAS והעתיד נראה מבטיח."

"המערכת שרכשנו הינה מערכת ייעודית לחברת הביטוח והיא מספקת מענה מקיף לתחומי הליבה שלנו." מוסיף רקובר, "היכולות של SAS לרכז את כל רכיבי המידע תחת קורת גג אחת בצורה יעילה, בשילוב עם היכולת להצגת התוצאות העסקיות בצורה פשוטה ונוחה היוו יתרון משמעותי בבחירת המערכת. בחרנו בכלי של SAS כי הוא היווה את הפלטפורמה הטובה ביותר לעבודת האקטואריה ולהצגת התוצאות העסקיות באופן יעיל ופשוט לצורך קבלת ההחלטות ."

אתם צופים שימוש נוסף למערכות של SAS?

נגרין: "כבר עכשיו אנחנו עושים שימושים נוספים במערכת, שאותה מצאנו מתאימה למשימות רבות לרוחב הארגון. המטרה הראשונית שלשמה רכשנו את המערכת הייתה לצרכי אקטואריה ו-BI ואילו היום אנו משתמשים בה מקצה לקצה בארגון, החל בתהליכי קבלת החלטות, עבודות מעקב למנהלים אשר מעוניינים לנטר ולפקח תפעולית ברמה יומית וכלה במוקד התמיכה, המאפשר לנו לקבל מדדים ונתונים עד רמת הלקוח הבודד. אנו עדיין בתחילת הדרך ואין ספק כי עוד נמצא שימושים יצירתיים רבים למערכת".

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.