תקשורת, שיווק, פרסום

רוצה למכור? נסה שיווק פרטיזני

14/12/2008

על רקע המיתון הכבד המסתמן והקיצוץ המאסיבי בתקציבי הפרסום והשיווק, מוצעת שיטה חדשה לקידום מכירות, שאמורה לתת מענה זול, יעיל ומיידי לצורך הקיים של חברות מסחריות

שיווק פרטיזני משמעו קד"מ לא שגרתי, בלתי רגיל וגמיש במיוחד, הכולל בתוכו:

1. "שיווק בעזרת דמויות וירטואליות" – העברת מידע באמצעות שמועות שנוצרו באופן מלאכותי ומכוון והפצתן.

2. "Ambush-marketing" -  מאפשר לחברות בעלות המותג לנצל, מבלי לעבור על החוק, סערת רגשות הקשורה באירוע כלשהו ולכבוש את תשומת הלב של קהל היעד בלי להיות נותן החסות הרשמי של האירוע.

3. "מרקטינג הלם" ("("Life Placement ו- "Virus marketing" – כאשר המידע על המוצר מופץ על-ידי הצרכנים בעצמם או על-ידי סוכנים שתולים.

אירועים רחבי היקף מושכים מיליוני צופים בכל העולם. קהל יעד ענק שכזה מהווה נתח מובחר בעבור חברות היצרנים המשקיעות מיליוני דולרים בשביל הזכות להיות אחד מנותני החסות של אירוע כזה. מה יכולות לעשות החברות ש"פספסו את הרכבת" של האירוע וגם כאלו שאין ברשותן תקציב של מיליונים לפרסום ו-btl?

Nike חסכה 50 מיליון דולר, זה הסכום שהיה עליה לשלם כדי להיות נותנת החסות הרשמית של אולימפיאדת החורף.

החברה פשוט חילקה לאוהדים דגלונים בצורת ה"V” של המותג כדי שינופפו בהם בזמן התחרויות, וכן הקימה מרכז Nike ענק שהתנשא מעל האצטדיון. כתוצאה מכך, לאחר משאל בקרב הצופים שבוצע בתום המשחקים, רוב הנשאלים האמינו כי Nike היא נותנת החסות הרשמית של המשחקים.

מבצע פרסום זה של חברת Nike מהווה דוגמה קלאסית ומפורסמת ביותר למה שנקרא "Ambush Marketing".

Ambush Marketing מאפשר לחברות בעלות המותג לנצל, מבלי לעבור על החוק, סערת רגשות הקשורה באירוע כלשהו ולכבוש את תשומת הלב של קהל היעד בלי להיות נותן חסות רשמי של אותו האירוע.

כמו כן, החברה חודרת בדרך עקיפה לשטח המידע של המתחרה העיקרי שלה, ששילם סכום לא מבוטל תמורת החסות והוא השותף הרשמי של האירוע, ובכך החברה גורמת לו למירמור.

"מרקטינג הלם", "Life Placement ו- "Virus marketing" נחשבים לשיטות הנפוצות ביותר, כאשר את המידע על המוצר מפיצים הצרכנים בעצמם.

עם שיטות מרקטינג פרטיזני נמנים: Flash-mob, Life Placement, קונים מסתוריים, Striking (פרומו שערורייתי באירועי ענק), מיצג רחוב, הקרנת וידאו פרטיזנית ועוד…

זול ויעיל

ב-3 השנים האחרונות, הפרסום המסורתי התייקר כמעט פי שניים וההיקפו  גדל באופן משמעותי, ואילו לחברות שרוצות לבלוט בהמון קשה יותר ויותר לעשות זאת; הן לא יכולות לשחק לפי הכללים המקובלים!

כל ישראלי רואה מדי יום בממוצע 1,500 עד 2,000 מודעות פרסומיות. הדבר דומה לכמות הפרסומות בלונדון ובניו יורק, אך כאשר באירופה ובארה"ב השאיפה כעת היא לצמצם את הרעש הפרסומי, הרי שבישראל האינטנסיביות שלו גוברת.

לכן, באירופה כיום כל פרויקט פרסום שלישי לקידום מותג מכיל מרכיבים של שיווק פרטיזני.

בשוק נוצרו תנאים לכך שהביקוש לכלי זה ילך ויגדל.

לפי הערכות אירופאיות, שוק הפרסום הכללי מוערך ב- 3.9 מיליארד דולר בשנה.  בפעולות פרסום לא סטנדרטיות מושקעים 60-150 מיליון דולר בשנה, ופעולות מסוג זה זולות באופן משמעותי לעומת הפרסום המסורתי.

לפי המחקר הארוך שביצענו, השיווק הפרטיזני מוזיל עלויות פי % 20 עד  % 70, וביישום מוצלח מניב השפעה מהירה (בייחוד כאשר על אנשי השיווק להגיע לנוער). "הדור החדש" רואה מעט טלוויזיה וכמעט ולא קורא.

המומחים שלנו ערוכים לסייע לכם לבנות אסטרטגיה אינדיבידואלית של "שיווק פרטיזני" וליישם אותה באופן איכותי. הניסיון שלנו והטכנולוגיות העומדות לרשותנו יאפשרו לכם:

• להגיע לקהל יעד רחב שבתנאים רגילים השפעת הפרסום עליו בלתי מספקת.

• ליצור בהלת ביקוש למוצר שלכם ברשתות השיווק ובחנויות.

• ליצור לחץ על אנשים המקבלים החלטות על רכישה קמעונית.

• לחזק את עמדת המותג בערים גדולות באמצעות השפעה עקיפה.