כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
מדור פרסומי

רכיבת אופניים – עולם של בריאות

27/05/2008

מחקר חדש ומקיף שפורסם לאחרונה בכתב העת המדעי האמריקאי ליתר לחץ דם קובע כי רכיבת אופניים מפחיתה באופן ממשי את הסיכון לחלות במחלות לב

המחקר נערך במשך 20 שנה במחלקה למניעת מחלות כרוניות במכון הלאומי לבריאות הציבור בפינלנד ובו השתתפו 26,643 נשים וגברים מרחבי פינלנד, בגילאי 25 - 64 ללא עבר של מחלות לב, שבץ או סכרת ובעלי לחץ דם גבוה. במהלך המחקר נפטרו 3,743 מהמשתתפים ממחלות לב שונות.

מסקנתם הברורה של החוקרים היתה שרכיבה על אופניים מפחיתה מחלות לב בקרב גברים ונשים בעלי לחץ דם גבוה וכי המלצתם הרפואית על בסיס המחקר המקיף היא, שרכיבה על אופניים לעבודה וממנה בתדירות יומיומית תפחית באופן משמעותי את הסיכון למחלות בייחוד בקרב נשים הסובלות מלחץ דם גבוה.

גדי מינץ, מהבעלים של רוזן ומינץ, רשת האופניים הגדולה בישראל:"המחקר החדש, כמו קודמיו מוכיח כי רכיבת אופניים תורמת משמעותית לבריאותו של הרוכב בהמון תחומים. אני ממליץ לכולם לאמץ אורח חיים בריא יותר של רכיבת אופנים יומיומית לשיפור הבריאות ואיכות החיים".

המחקר החדש כמו מחקרים מדעיים קודמים הוכיח באופן חד משמעי כי רכיבה על אופניים באופן יומיומי יש ביכולתה להאריך את תוחלת החיים, למנוע השמנה, להוריד את לחץ הדם, להקטין את הסיכון לחלות בסוכרת, באוסטיאופורוזיס ובסוגים שונים של סרטן.

ארגון הבריאות העולמי, ממליץ כי חצי שעה יומית של רכיבה על אופניים עשויה להפחית בכ-50% את הסיכון לחלות במחלות לב ובסוכרת ואף בכ-30% את הסיכון לפתח יתר לחץ דם ואף להקל על תסמיני דיכאון וחרדה. כך גם על פי המלצת האגודה למלחמה בסרטן, ביצוע פעילות גופנית סדירה כגון רכיבה על אופניים כ–30 דקות על פני 5 ימים בשבוע, מפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן השד ב-40%.


הגעתם לגיל שכדאי להתחיל:

שנות ה-45 פלוס הן הזמן האידיאלי לקידום הבריאות, תחזוקת הגוף ומניעת מחלות כרוניות. מה כדאי לאכול, אילו תוספים לצרוך וכמה מלים על הפרדוכס הצרפתי

אז הגעתם לגיל 45, הילדים כבר גדולים וכעת הגיע הזמן להתחיל לדאוג גם קצת לעצמכם. החדשות הטובות הן ששנות ה-45 פלוס הן הזמן האידיאלי לקידום הבריאות, תחזוקת הגוף ומניעת מחלות כרוניות ובעיות שונות אחרות דוגמת  לחץ דם גבוה , סוכר גבוה,  טריגליצרידים וכולסטרול. בעיקר חשוב לזכור שאף פעם לא מאוחר מידי להתרגל לאורח חיים בריא יותר.

יעל רותם- סטודנטית לתזונה קלינית שנה שלישית, מנחה ומייעצת לרוכבים ברשת החנויות האופניים רוזן ומינץ מביאה לכם10 טיפים לחיים בריאים אחרי גיל 45

הנה 10 טיפים שיכולים לסייע לכם לעלות על מסלול החיים הבריאים:

1. הקפידו לאכול ארוחות קטנות ומסודרות מידי 3 שעות: הקפדה על סדר בארוחות מייעלת את הקצב המטבולי של הגוף. כשהגוף מקבל את ה"דלק" שהוא צריך באופן שוטף, הוא במצב "רגוע" יותר וכפועל יוצא של כך ישרוף אנרגיה באופן יעיל הרבה יותר.

2. כדאי לאכול מעט בכל ארוחה ולא להעמיס יותר מידי על הגוף.

3.מים, מים מים!!! חשיבות השתייה לגוף היא עצומה: כמעט וכל התהליכים בגופינו צריכים מים על מנת להתרחש. ההמלצה היא 2 ליטר ביום לנשים ו-3 ליטר לגברים.

4. אכלו 2 מנות דגים בשבוע: אומגה 3 היא אחת מחומצות השומן (בנוסף לאומגה 6) שהגוף אינו מסוגל לייצר בעצמו ועל כן היא חיונית ביותר. מחקרים רבים הוכיחו כי אומגה 3 עוזרת במניעת מחלות לב כליליות, מניעת טרשת עורקים, הורדת הטריגליצרידים בדם - ואף תורמת לתפקוד המנטאלי והפיזי.

מקורות לאומגה 3 בדגי הארץ: בורי, לברק, פורל ובאס, ובנוסף שמן קנולה, שמו פשתן, גרעיני פשתן ואגוזי מלך.

5. השתמשו בתוספי תזונה: מלבד האומגה 3, מומלץ לצרוך מולטי ויטמין שיסייע לכם להגיע לכמות הצריכה היומית המומלצת של ויטמינים.

6. מומלץ לצרוך 10-25 גרם סיבים משני הסוגים הקיימים: סיבים מסיסים, המסייעים בהורדת רמות הסוכר והכולסטרול ה"רע" (LDL) בדם וכן סיבים לא מסיסים המייעלים בצורה משמעותית את תפקוד מערכת העיכול.

7. סובלים מבעיית לחץ דם? הורידו 5% ממשקלכם. לעתים קרובות, עם הגיל, מתחילה להתפתח בעיה של יתר לחץ דם. לעתים גם ירידה של 5% במשקל יכולה להוביל לתוצאות מצוינות בהורדת לחץ הדם - וזאת מבלי לפנות לתרופות בשלב הראשוני. שווה לנסות, לא?

8. הגבילו את צריכת הנתרן היומית שלכם. הצריכה המומלצת - עד 2400 מ"ג ביום (כלומר 6 גר' מלח).

9. וכמובן, פעילות גופנית: על מנת לקדם ולשמור על בריאות טובה, הקפידו על ביצוע פעילות גופנית בעוצמה מתונה (הליכה,רכיבה על אופניים בפארק) לפחות 30 דקות, 5 פעמים בשבוע.

10. שמעתם פעם על "הפרדוקס הצרפתי"? איך ייתכן שהצרפתים אוכלים אוכל עתיר שומן, שותים יין, ועדיין נמצאים בתחתית הטבלה של אחוז מחלות הלב הכליליות? באופן מפתיע,אולי,מסתבר ששתי כוסות יין אדום ביום לגבר וכוס אחת לאישה יכולים להגן על הגוף מפני עלייה לא רצויה בלחץ הדם, להעלות את רמת הכולסטרול ה"טוב" (HDL) ואף לעזור במניעת קרישיות יתר של הדם.  למתמכרים שבינינו חשוב שלא לעבור את הרמה המומלצת!

YAELIRTOTEM@GMAIL.COM 


 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.