כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
בנק הפועלים

כלכלני בנק הפועלים: "נמשכת התנודתיות במדד אמון הצרכנים סביב רמה גבוהה יחסית, ללא מגמה ברורה כלפי מעלה או מטה"

5/06/2008

עלייה במדד אמון הצרכנים בישראל בחודש מאי ‏2008

• מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS עלה בחודש מאי ב- 4.4 נקודות.

• העליה במדד נרשמה לאחר ירידה מצטברת של 10.2 נקודות בחודשיים הקודמים.

• בתשובות לשאלות בסקר הצרכנים הנוגעות למצב הכלכלי ולמצב התעסוקה בארץ בהווה ובעתיד נרשם שיפור מסויים בתפיסת המצב. זאת בעקבות מעבר מתשובות המצביעות על מצב שלילי לתשובות בכיוון ללא שינוי.

• עם זאת, נרשמה הרעה בנטיה של הציבור לבצע רכישות גדולות, כגון: דירה, רכב ומוצרי חשמל גדולים, אשר ככל הנראה מעידה על אי וודאות ניכרת לגבי הפעילות הכלכלית בעתיד.

• עליית מחירי הדלק החלה להשפיע על הרגלי הנסיעה של בעלי הרכבים בישראל, זאת על פי התשובות לשאלה הספציפית שנשאלה החודש.

• כלכלני בנק הפועלים: נמשכת התנודתיות במדד אמון הצרכנים סביב רמה גבוהה יחסית, ללא מגמה ברורה כלפי מעלה או מטה.

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-  TNS מחושב על ידי חברת TNS טלסקר על סמך מדגם של 1,000 נשאלים במדגם ארצי מייצג של מרבית האוכלוסייה.

סקר המדד נערך בישראל החל מאפריל 2002. חברת TNS העולמית עורכת סקרים דומים ב-18 מדינות, ביניהם, מדד ה- CONFERENCE BOARD הידוע בארה"ב. מחקרים רבים הראו כי מדדי אמון הצרכנים מהווים אינדיקטור מוביל להתפתחות הצריכה הפרטית בהווה ובעתיד.

במחלקה הכלכלית של בנק הפועלים סבורים שהרמה הגבוהה יחסית של אמון הצרכנים, אם כי תוך כדי תנודתיות מסוימת, עקבית עם הביצועים הטובים של המשק הישראלי, כולל המגמות החיוביות בשוק העבודה וההתאוששות שנרשמה בשוק ההון בחודשיים האחרונים. עם זאת, יחסית לרמות השיא של המדד בספטמבר אשתקד, נראה כי החשש מהאטה בפעילות המשק חלחל אל תודעת הציבור. ואכן, בשאלה לגבי ההכנסה האישית בעוד שישה חודשים ובשאלה לגבי רכישות גדולות, שאינה משתקללת במדד, נרשמה החודש הרעה.

יש לציין שגם החודש נמשכה הירידה במדדי אמון הצרכנים במרבית המדינות המפותחות ובעיקר בארה"ב ובאנגליה, ובאופן יחסי לעולם ניתן לומר כי אמון הצרכן הישראלי נותר גבוה.

ממצא נוסף הנו כי עליית מחירי הדלק החלה להשפיע על הרגלי הנסיעה של בעלי הרכבים בישראל. אומנם, רוב הנסקרים ציינו שעליית מחירי הדלק לא השפיעה על הנסיעה שלהם, אך שיעור לא מבוטל של כ-30% מהם הקטין את הנסיעה וחלקו עבר לנסוע יותר בתחבורה הציבורית. סביר להניח שאם התחבורה הציבורית בישראל היתה מפותחת ונגישה יותר, ההסטה אליה היתה רחבה יותר.

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.