כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ECO- TECHNO

גרטנר: בשנת 2008 ההכנסות העולמיות ממשחקים ניידים יעברו את סף ה-4.5 מיליארד דולר

26/06/2008

יותר רוכשים, שחקנים חדשים, מודלים עסקיים משופרים והתקנים חדשנים  כל אלה יובילו את ההכנסות אל עבר ה-6.3 מיליארד דולר ב-2011

בשנת 2008 היקף ההכנסות העולמיות ממשחקים על התקנים ניידים עתידות להסתכם ב-4.5 מיליארד דולר, שיעור צמיחה של 16.1% לעומת 3.9 מיליארד דולר ב-2007, כך עולה מדו"ח של גרטנר, חברת המחקר והייעוץ המובילה בעולם לטכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT). ההכנסות ממשחקים על התקנים ניידים ימשיכו אמנם לפגר מאחורי שירותי בידור אחרים בעלי ערך מוסף כמו מוסיקה ותכנים למבוגרים, אך ברור שיש לשוק זה פוטנציאל צמיחה גבוה.

"אמנם ההתעניינות ורמת השימוש של הצרכנים כיום במשחקים הניידים נמוכות באופן כללי, אבל פוטנציאל הצמיחה עדיין רווחי והשוק נוטה היום לעבר מגזרי ההכנסה הנמוכה, העובדים הניידים ומשתמשי הטלפונים החכמים וה-PDAs", אומר טואונג הוי נגוין, אנליסט בכיר בגרטנר. 

"העובדה שהמשחקים הניידים מספקים תמורה טובה לכסף היא אחת הסיבות לשיעור הצמיחה הבריא", מוסיף נגוין. "תמורת סכום קטן יחסית יכולים הצרכנים ליהנות מהמשחק שוב ושוב, עובדה רלוונטית במיוחד בכלכלות המתפתחות, שבהן שיעור החדירה של הקונסולות והמחשבים האישיים נמוך. משחקי וידאו בגרסאות המקוריות שלהם (על מחשבים אישיים או על קונסולות משחק) מייצגים צורה של בידור המוכרת לאוכלוסייה נרחבת למדי, והקונסולות הניידות גם הן הצעידו את השוק צעד קדימה לעבר המשחקים על התקנים ניידים. ולבסוף, החברות המפתחות את המשחקים ומפעילות האלחוט משפרות ומשכללות את העבודה המשותפת שלהן ונהיות פעילות יותר בשוק המשחקים הניידים".

גרטנר צופה שההכנסות ממשחקים ניידים יפגינו שיעור צמיחה שנתי מורכב של 10.2% בין השנים 2007 ו-2011, ועד שנת 2011 יגיעו ההוצאות העולמיות של משתמשי הקצה ל-6.3 מיליארד דולר. האנליסטים אומרים שמפעילות האלחוט וספקיות אחרות של משחקים צריכות לקדם את השימוש בעזרת משחקי דמו או משחקים הממומנים על-ידי פרסום.

"מפעילות האלחוט חייבות לנצל באופן מרבי את פרופילי הלקוחות ואת ההתקנים באמצעות התאמה מיוחדת של השיווק למגזרי הצרכנים השונים", אומרת ג'סיקה אקהולם, אנליסטים ראשית בגרטנר. "המפעילות צריכות להציע למשתמשי הטלפונים החכמים משחקים ניידים מתוחכמים יותר, ולמשתמשים בעלי הכנסה נמוכה עליהן להציע הנחות מיוחדות או משחקים הממומנים על-ידי פרסום, ואפילו היצע שירותים ייחודי יותר בסגנון 'שלם ושחק', כדי להגביר את קצב החדירה ולהגדיל את אחוזי השימוש".

"המפעילות בשווקים המתפתחים צריכות להפיק את המרב מהביקוש למשחקים ניידים למרות אחוזי החדירה הנמוכים של ה-PC באזוריהן ולהניע את מכירות המשחקים כתחליף אפשרי וזול, גם אם לא משולם, למשחקים על מחשבים אישיים ועל קונסולות", אומר מדהוסודאן גופטה, אנליסט בכיר בגרטנר.

שוק המשחקים הניידים במערב אירופה צפוי לגדול מ-701 מיליון דולר בשנת 2008 ל-862 מיליון דולר ב-2011. בצפון אמריקה צפוי השוק לגדול מ-845 מיליון דולר לכ-1.2 מיליארד דולר ב-2011. הפער בין צפון אמריקה למערב אירופה בהכנסות ממשחקים ניידים צפוי לגדול במהלך תקופת התחזית, כיוון שבאופן כללי יותר משתמשים באמריקה נוטים לאמץ שירותי נתונים ניידים.

"עם הירידה בהכנסות משירותי קול, מפעילות האלחוט צריכות למצוא דרכים לפצות על מגמת הירידה, ולתחום המשחקים הניידים יש פוטנציאל טוב לסייע בכך", אומר נגוין. "תחום המשחקים הניידים התפתח מאוסף של משחקים חינמיים לשירות עצמאי בעל ערך מוסף, כמו גם למקור הולך וגדל של הכנסות עבור המפעילות והחברות המפתחות את המשחקים. יותר צרכנים, משתמשים חדשים, מודלים עסקיים משופרים והתקנים חדשנים, כל אלה יסייעו לקדם את השוק בעתיד".

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.