כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
ECO- TECHNO

גרטנר: "במהלך שנת 2007 גדל היקף ההכנסות של שוק תוכנות ה-AIM במדינות EMEA ב-5.9% "

1/07/2008

היקף ההכנסות של שוק תוכנות ה-AIM (תווכות ותשתיות יישום) במדינות EMEA (אירופה, המזה"ת ואפריקה) הסתכם ב-3.4 מיליארד יורו בשנת 2007, נתון המשקף עלייה של 5.9% בהשוואה להכנסות של 3.2 מיליארד יורו ב-2006, כך עולה מדו"ח גרטנר, חברת המחקר והייעוץ המובילה לטכנולוגיית מידע ותקשורת (ICT).

המניע המרכזי לגידול בשוק היה שיעור הצמיחה החזק במגזרי השווקים המתפתחים, כמו ה-ESBs (אפיקי שירות ארגוניים) ו-BPMS (חבילות לניהול תהליכים עסקיים).

"הגידול החד-ספרתי בשנת 2007 מראה ששנות הצמיחה מאחורינו", אומרת תרזה ג'ונס, אנליסטית מחקר בכירה בגרטנר. "שוק ה-AIM מתאפיין בראש ובראשונה על-ידי שלושה כוחות שוק עיקריים. ראשית, השוק מפגין עמידות וישנם כמה מגזרים בוגרים שעדיין מתפתחים וגדלים. שנית, היצרניות מזיזות את התמהיל המסורתי שלהם של מוצרי תווכה ותשתיות לכיוון ה-ESBs וה-BPMS בתגובה לביקוש הרב למוצרים התומכים ב-SOA (ארכיטקטורה מוכוונת שירותים) וליישומים ממוקדי תהליך. הנקודה השלישית היא שהגלובליזציה והרב-לאומיות של חברות מחזקות את הצורך בתחכום ובדרישות לאינטגרציה של B2B".

בשנת 2007, חמש היצרניות המובילות החזיקו בנתח של 50% מכלל שוק ה-AIM במדינות EMEA, ובהדרגה הן מכרסמות בנתחי השוק של היצרניות הקטנות יותר, בעיקר באמצעות רכישות והרחבה של היצע חבילות התווכה שלהן. יבמ שמרה על מיצובה כמובילה עם נתח של 31% מכלל הכנסות התוכנה במדינות EMEA . "השנה הקרובה עתידה להציב בפני יבמ אתגר עצום במגזר התווכות בעקבות רכישת BEA על-ידי אורקל, צעד שימזג בין שתי החברות שתפסו עד עתה את המקום השני והשלישי בשוק תוכנות ה-AIM", מוסיפה ג'ונס. בין חמש היצרניות המובילות, Software AG הפגינה את שיעור הצמיחה החזק ביותר עם עלייה של 73.6% בהכנסות באזור EMEA בהשוואה לשנת 2006. ביצועיה של החברה נובעים בעיקר מרכישתה של WebMethods.

מתקני אינטגרציה, אחד מ-11 המגזרים שאליהם מחלקת גרטנר את שוק ה-AIM, הפגין את שיעור הצמיחה המהיר ביותר בשנת 2007, עם גידול של 61%, אם כי צמח מבסיס התקנות קטן. תחום החבילות לניהול תהליכים עסקיים (BPM) הגיע למקום השני עם שיעור צמיחה יציב של 38.2% והמשיך ליהנות מהביקוש הגדל ל-SOA.

בניתוח על-פי אזורים גיאוגרפיים, מערב אירופה הוא עדיין האזור החזק ביותר במדינות EMEA, עם נתח שוק של 88% מההכנסות. בריטניה היא עדיין המדינה בעלת הנתח הגדול ביותר בשוק עם 21.8% מההכנסות לפי מדינה. אחריה מגיעות גרמניה עם 15.9% וצרפת עם 12.8% מההכנסות.

"אנחנו צופים המשך המיזוג, כשהרכישה של BEA על-ידי אורקל מדגישה את ההתפלגות
למגה-יצרניות וליצרניות ממוקדות מסוג best-of-breed" מסכמת ג'ונס. "לדגול בגישה כוללת בשוק ה-AIM שבו שוררת היום אווירת מיזוג זו עמדה מסוכנת. אנחנו ממליצים ליצרניות התוכנה להתמקד בחדשנות ובבידול המודלים העסקיים ובאסטרטגיות היציאה לשוק שלהן באמצעות עיסוק בדרישות צרות יותר, עם התמקדות אופקית, אנכית או גיאוגרפית, בשווקים המגיעים לבגרות ולאחידות תפקודית".

שוק ה-AIM כולל 11 מגזרים המורכבים ממוצרי פורטל לשימוש כללי, מטכנולוגיות המאפשרות BPM, מאינטגרציית יישומים ומתווכות, וממוצרי B2B/ריבוי-ארגונים, ומשחקנים חדשים בשוק – בעיקר אינטגרציה כשירות (IaaS) ומתקני אינטגרציה, כדי להציע תמונה מלאה של כל מערך הרכיבים המשפיעים על שוק זה.

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.