כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
הכל על קריירה, דרושים וחברות השמה

"עבודה הורגת"- איך לשמור על תזונה נכונה במקום העבודה?

15/01/2009

כדי להצליח כיום צריך לתפקד בקצב מהיר, למצות את הרגע, להפיק את המרב מעצמך יום-יום. על מנת להיות מסוגל לעמוד בכל אלה צריך העובד להרגיש טוב, להיות בריא, ערני, ולשמור על ריכוז לאורך שעות היום.

אין כל ויכוח על כך שלתזונה יש תפקיד מרכזי בשמירה  על הבריאות ועל יכולת התפקוד של הגוף – במישור הפיזי ובמישור המנטלי כאחד.

אורח החיים האינטנסיבי המאפיין אנשי קריירה, הכולל שעות עבודה ממושכות, ריצות מישיבה לישיבה, עמידה בלוח זמנים צפוף ולחץ נפשי הנובע מכל אלה, דורש שמירה על רמת אנרגיה גבוהה ותפקוד מקסימלי של הגוף, אך לרוב אינו מאפשר להקדיש את הזמן ותשומת הלב הראויים לתזונה.

כל אנשי הקריירה מכירים את התופעה של אכילת עוגות, בורקסים וופלים במהלך ישיבות, מזונות שמאפשרים למנוע את תחושת הרעב ולעבור את היום, כיוון שהם מכילים כמות גבוהה של קלוריות, סוכר ושומן, אך הם חסרי ערך תזונתי אמיתי.

התוצאה היא שהתזונה אינה מאוזנת ואינה מספקת לגוף את המרכיבים  הדרושים לו, מה שמביא למחסורים תזונתיים, הגורמים לתפקוד פחות טוב.

אילה אורי, הדיאטנית הקלינית של "צנטרום", מציעה לאנשי קריירה  מספר פתרונות תזונתיים המתאימים לאורח- החיים שלהם:

1) חלק גדול מהעבודה מתבצע בישיבה, מצב שבו  רמת צריכת האנרגיה של הגוף נמוכה יחסית. זו הסיבה שלגוף קל יחסית לצבור את עודפי הקלוריות (מהבורקסים והעוגות...) ולעלות במשקל. על מנת למנוע את העלייה במשקל מומלץ לשמור על מספר הרגלים:

א. להזמין ככיבוד לישיבות פירות וירקות במקום מוצרי מאפה.

ב. לשתות הרבה מים (גם כדי למנוע עייפות ונטיה להירדם!) או משקאות דיאטטיים נטולי קפאין.

ג. לא להגזים בשתיית קפה. אנשים רבים מפתחים התמכרות סמויה לקפאין, וכאשר אינם שותים את אותה כמות קפה, למשל במהלך סוף השבוע, הם סובלים מכאבי-ראש, עייפות, עצבנות וחולשה. יתרה מזאת, כמות גדולה של קפה מלווה בחלב ובסוכר היא גם תוספת משמעותית לכמות הקלוריות היומית.

ד. ארוחה עיקרית מבושלת במהלך היום עלולה לגרום לתחושת כובד, עייפות ונטייה לנמנום. למי שסובל מכך מומלץ לאכול בצהריים סלט ירקות גדול , שניתן להוסיף לו טונה או ביצה קשה, או גבינה בולגרית  ולאכול אותו עם לחמניה מחיטה מלאה.

את הארוחה המבושלת ניתן לדחות לשעות הערב. 

ה. מיעוט שעות שינה הוא בין הגורמים לאכילת יתר, בעיקר של מזונות עמילניים ומתוקים המקנים שובע מהיר, וזאת במטרה להגביר את הערנות. זהו פתרון שבדרך כלל אינו עוזר, לכן מומלץ לבדוק כיצד ניתן לישון יותר שעות בלילה.

ו. מומלץ לבצע פעילות גופנית של כחצי שעה בתדירות של שלוש-ארבע פעמים בשבוע, פעילות התורמת גם לתפקוד הגופני והמנטלי עקב שיפור בזרימת הדם, וגם למניעת העלייה במשקל.

גם בזמן העבודה במשרד ניתן לעשות הפסקה אחת לשעה-שעתיים, ולבצע מספר כפיפות ותרגילי מתיחה שיסייעו בשיפור זרימת הדם ויגבירו את הכוח והערנות.

הדפסשלח לחברהוסף תגובהצור קשר  הדלק בהZרקור
לכתבות נוספות
יפתח עופר מונה ל-Sales Engineer ב-Software AG ישראל, 20/02/2012
גיא הדס מונה לתפקיד סמנכ"ל תקשורת תאגידית בבזק, 20/02/2012
ניר אטיאס מונה למנהל מכירות אזורי ב-Software AG ישראל, 20/02/2012
צחי בארי מונה למנהל מכירות בגרטנר ישראל, 6/02/2012
דוברי שפה זרה? חברת תרגומים גדולה מגייסת עובדים, 24/11/2011
חולמים על קריירה בשוק ההון? כל מה שחשוב לדעת, 16/11/2011
נגד הזרם: מטריקס גייסה 80 עובדות ברבעון האחרון, 16/11/2011
מפוטרת ממשאבי אנוש: "יש צניחה בגיוסים", 1/11/2011
אקונומיסט בגבי גזית - על "מפוטרים", 27/10/2011
מפוטר מתמיר פישמן: "הרסו לי את החגים - אני נגעל", 26/10/2011
 Previous Page Next Page  [6-9]

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.