כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
תחבורה, תיירות

משרד התחבורה התנגד בדיון ועדת הכלכלה לשילוט חוצות בנתיבי איילון

8/07/2008

משרד התחבורה שינה עמדתו -מתנגד להחזרת השילוט כל עוד לא יוצגו ממצאי מחקר המעידים כי שלטי חוצות אינן גורמות לתאונות דרכים

ועדת הכללה קיימה אמש דיון בהצעת החוק של ח"כ מרציאנו להתרת שילוט חוצות בנתיבי איילון לצורך הכנתה לקריאה שנייה ושלישית.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ גלעד ארדן : מדובר בהצעת חוק שעלולה להוביל לפגיעה בחיי אדם.בנושא חשוב כמו זה דרשתי לאורך כל הדיונים כי  תובא בפני חברי הועדה עמדה מקצועית של משרד התחבורה לשאלה האם הצעת החוק והשילוט מסכן או לא את חיי משתמשי הדרך. עברה כחצי שנה מאז  ובזמן זה הודיע המדען הראשי לרשות הלאומית כי בכוונתו להציג לוועדה עמדת ביניים  עד סוף יוני שכן המחקר הראשי מתארך. לצערי עמדת משרד התחבורה הונחה רק עתה על שולחן הועדה –שיטת התנהלות זו היא ביזיון לכנסת ולדמוקרטיה כי אם המשרד היה מתייחס ברצינות לכנסת ולנושא הבטיחות בדרכים היה עליו  להציג עמדתו מראש בכדי שחברי כנסת ,גופים ציבוריים, משרדים ממשלתיים וכדומה יוכלו ללמוד ולהתייחס.

יוזם הצעת החוק, ח"כ יורם מרציאנו –אין לי שום כוונה להיות זה שגרם ולו ומישהו אחד לשריטה. אם יוכח לי ששילוט גורם לתאונות דרכים אני אמשוך את הצעת החוק. אני לא חוקר ולא בן של חוקר בשביל זה  יש את מיטב המומחים. הסח הדעת משילוט קיים כמו שקיים מפלאפון רדיו וכדומה. עם כל הכבוד צריך לסיים את הסאגה הזו ולאפשר לכנסת לקבוע עמדתה.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, מר יאיר דורי – עד80% מתאונות הדרכים נגרמות כתוצאה מהיסח דעת, אנו יודעים ששילוט גורם להיסח דעת. כרגע לא ברור שיש קשר חד ערכי בין שילוט ותאונות, אך כשיש ספק אסור לקחת סיכון  ועל כן אנו מביעים התנגדותנו והתנגדות השר לבטיחות בדרכים להחזרת השילוט עד שיוצגו נתוני מחקר השוללים קשר בין השילוט לתאונות דרכים.  עמדת הרשות נשענת על חוות דעת של פרופסור דוד שנער, המדען הראשי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים שעמד בראש צוות מקצועי, שבחן את הסוגיה וקבע לא ניתן להוכיח כי השילוט אינו מסוכן לנהגים.

רפ"ק סדן, משטרת ישראל – מהשוואת נתוני תאונות הדרכים שהתרחשו בנתיבי איילון במקטע שבין מחלף  לה גרדיה עד מחלף גלילות בחודשים  ינואר עד סוף מאי 2008 (התקופה בה הורדו שלטי החוצות בקטע זה)  מצאנו ירידה של 56%  בכמות התאונות ביחס לשנה שעברה ובהשוואה ל 4 שנים אחרונות נמצאה ירידה של 63% אחוזים בכמות התאונות. כמו כן, ישנה ירידה של 54% בכמות הנפגעים בקטע כביש זה בתקופה בה הוסרו שלטים ביחס לשנה שעברה.

פרופ דורון בלשה, ראש המרכז לבטיחות בטכניון, (בעבר מנכ"ל נתיבי איילון) : הקשר בין הסח הדעת ותאונות הוא ברור.יש מחקרים בעולם שהוכיחו קשר אך אין אף מחקר שמוכיח ששילוט מוסיף לבטיחות .

יו"ר הועדה, ח"כ ארדן הודיע כי בתוך כשבועיים תתכנס הועדה לדיון נוסף על הצעת החוק לצורך הכנתו לקריאה שנייה ושלישית. בדיון זה יתקיימו הצבעות על הצעת החוק וחברי הועדה יכריעו עמדתם בנושא על סמך כלל הנתונים שהוצגו בפני הועדה עד כה.

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.