כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
החיים הטובים

איך רעיון גדול מתבשל - הסיפור שמאחורי רסטוראן

1/07/2008

הבעלים של מסעדת ארטישוק, רן וקשלק, בסך הכל חיפש תוכנה לניהול המסעדה שתוריד את הלחץ ותעשה סדר במקום. כשהוא לא מצא את התוכנה בחנויות, הוא החליט לייצר תוכנה כזו בעצמו וכך קמה חברת רסטוראן

כל מנהל מסעדה מכיר את הסיטואציה הזו: המנה יוצאת מהמטבח במלוא הדרה, אבל הלקוח, שחיכה כנראה למשהו אחר לגמרי, מתאכזב ומחליט להחזירה למטבח כלעומת שבאה. הבעיה היא שאיש מצוות המסעדה לא מנהל רישום על כמות המנות שמוחזרות לשף, על תקלות וביטולים למיניהם, וכך אין לבעל המסעדה תמונת מצב בזמן אמת על תפקוד המקום.

גם רן וקשלק, הבעלים של מסעדת ארטישוק, נתקל בבעיה הזו.

"שבועיים לפני סילבסטר 2003 פתחנו את מסעדת ארטישוק להרצה", מספר רן. "עם תחילת ההרצה התחלנו לקבל יותר ויותר הזמנות כאשר נקודת השיא הראשונה הייתה הסילבסטר. למעשה, כל אותו יום התעסקנו בארגון ההזמנות לערב. זה היה כמו לסדר פאזל, רק שחתיכות שלו לא מפסיקות לזוז. כל הזמן היו שינויים. אם זה ביטולים, אם זה שלישיה שתהייה רביעייה וכן הלאה. ניסינו למקסם את כמות האנשים שיסעדו באותו ערב במסעדה ולאחר עבודה מאומצת הצלחנו להגיע למה שחשבנו אז לכמות המקסימאלית שהמסעדה יכולה להכיל. אותו סילבסטר הבהיר לי שאנחנו צריכים מערכת טובה יותר לניהול ההזמנות. חיפשתי תוכנת מחשב לניהול מסעדה בחנות המחשבים הקרובה, וכשהבנתי שאין אחת כזו חשבתי שמכיוון שאני בוגר מדעי המחשב אני יכול לייצר תוכנה כזו בעצמי".

אחרי פיתוח ארוך הגיע רגע ההשקה, והתוצאות לא איחרו להגיע. "התוכנה עזרה לנו לעשות סדר במסעדה. לא קרה יותר שלקחו שתי הזמנות על אותו שולחן, לא קרה שהזמנה נרשמה על פתקית ואיכשהו נעלמה. לא קרו מקרים שלוקחים הזמנה ללא טלפון או עם טלפון שגוי ולא קרה יותר שהמארחות לקחו יותר מדי הזמנות לאותה שעה וגרמו לעומס מיותר על המטבח".
 
בינואר 2005 נסגרה המסעדה של רן וקמה חברת "רסטוראן", שהפיצה את התוכנה למאות מסעדות ברחבי הארץ.

מוצר נוסף של החברה הוא ( ClickATable (www.clickatable.co.il - אתר חדשני המאפשר הזמנת שולחן במסעדה דרך האינטרנט. השירות מתבסס על תוכנת האירוח ומאפשר ללקוח לבצע הזמנה, ולקבל מיידית תשובה מהתוכנה, האם יש אישור להזמנה או לא.

מהצד של המסעדן, קבלת הזמנות דרך האינטרנט מגדילה את נפח ההזמנות של המסעדה, מורידה מעומס הטלפונים על המארח/ת, מאפשרת ללקוחות לבצע הזמנה בלחיצת כפתור 24 שעות ביממה.

מהצד של הלקוח, השירות מאפשר לו לבצע בקלות הזמנה, לעדכן אותה ולבטל אותה. בלי להמתין על הקו, בכל שעה, לקבל הצעות חלופיות אם אין מקום בשעה שהוא מחפש והשירות בחינם.

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.