כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
פנסיה, ביטוח, בריאות

שינוי בדפוס ניהול העובדים בחברות הביטוח

26/03/2008

השינויים בשוק הפנסיה והביטוח ששיאם ברפורמת בכר גרמו לשינוי משמעותי בניהול העובדים בחברות הביטוח.

דפוסי ניהול העובדים בחברות הביטוח, מתחיל להזכיר דפוסים של חברות הייטק.

כל זה בא לידי ביטוי באופן גיוס העובדים, הדרכות העובדים וכמובן בתגמולם.

בשנתיים האחרונות עובר שוק ההון בישראל שינויים רבים.

הרפורמה שהוביל משרד האוצר - רפורמת בכר, השפיעה באופן משמעותי על הפעילות בתחום החיסכון ארוך הטווח: פנסיה וביטוחי מנהלים, קופות גמל וקרנות השתלמות.

רפורמה זו השפיעה במיוחד על חברות הביטוח. אם בעבר פעלו בשוק 'שבוי' - פחות תחרותי - ועסקו בעיקר בתחומים המסורתיים, ביטוח כללי וביטוח החיים, הרי בעקבות הרפורמה, הסביבה העסקית השתנתה.

העיסוק בתחום הביטוח התרחב גם לתחומים בהם שלטו בעבר בעיקר הבנקים: קופות גמל, קרנות השתלמות וניהול השקעות. הבנקים מצדם הורשו לעסוק בביטוח. 

כניסתן של חברות הביטוח לתחומי פעילות מקצועיים חדשים, גידולן וחיזוק כוחן, הובילו לשינוי משמעותי גם בדרכי ניהול העובדים.

כעת יש תחרות על ליבו של כוח אדם איכותי, הצריך לעמוד בבחינות ולזכות ברישיון, לחלק מהתפקידים.

הרפורמה גם קבעה מי רשאי לעסוק בתחום החיסכון ארוך הטווח.

כיום, כדי להיות מעסיק אטרקטיבי לעובדים כאלו, כל מערכות הניהול צריכות לבצע התאמות נדרשות. התאמות המתחילות כבר בשלב הגיוס, דרך מערכות ההכשרה וההדרכה ועד למערכות התמרוץ והרווחה.

היום שוק הביטוח והפיננסים הוא מעין 'בועת ההייטק' החדשה. מדברים הרבה על שוק הפיננסים, אשר מתפתח בעקבות הרפורמה והופך לנחשק יותר עבור אנשים רבים. הרפורמה יצרה תחושה כי חברות הביטוח מובילות את השינוי. הרי בסופו של דבר חלק מהפעילות עברה מהבנקים אליהן.

בעבר חברות הביטוח לא היו נחשבות למעסיקות אטרקטיביות במיוחד. חברות הביטוח פעלו כמעסיק בשוק יציב. עיקר האוריינטציה הארגונית הייתה מוכוונת מכירה תוך מיקוד בעולם החיצוני ופחות הפנימי (התוך ארגוני). כיום התחרות מחייבת גם התמקדות פנימה. העובדים הולכים ותופסים מקום מרכזי, לצידם של הסוכנים.

כחלק מההטבות והשינוי בניהול העובדים, בחברות הביטוח מציעים לעובדים תוכנית פיתוח והתמקצעות- כגון מימון ורכישת מקצוע מבוקש, רישיון לעסוק בייעוץ פנסיוני וכד'. משמעות הדבר היא שחברות הביטוח לא מספקות רק מקום עבודה, אלא גם הכשרה לעסוק בתחומים מבוקשים.

שוקי שטאובר הוא בעל ניסיון של כ – 25 שנים בתחומים מגוונים של ייעוץ למנהלים בארגונים רבים בסקטור הפרטי והציבורי. כעיתונאי כתב וכותב שוקי שטאובר במרבית מגזיני הניהול בארץ. בין היתר, הוא משמש כבעל טור ראיונות קבוע באתר הדרושים הפופולארי ג'ובנט.


ג'ובנט הינו אתר מודעות דרושים, המהווה גם מדיה תקשורתית לשוק העבודה. האתר נותן מענה בכל הקשור למציאת עבודה, בקשת רחבה של תחומים, כגון הייטק, שיווק ומכירות, אדמיניסטרציה, תעשייה וניהול ועוד. האתר נוסד במאי 1997 במימון משרד המדע וקרן סאמיס, בין היתר על מנת לעודד את התעסוקה בישראל ולצמצם את נתוני האבטלה.

כיום, מפורסמות באתר כ- 8,000 משרות על ידי למעלה מ- 1,250 חברות, החל בחברות המובילות והגדולות במשק, וכלה בארגונים קטנים הנמצאים בשלבי צמיחה והתפתחות. באתר 220 אלף כניסות של מחפשי עבודה בשבוע.

www.Jobnet.co.il

 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.