מעטים הם המיזמים וביניהם גם חברות Start-Up היכולים לצאת לדרך ללא משקיעים. סיכויי ההצלחה ללא הון עצמי משמעותי הם בערך 1 ל-10.
הסיכוי לרשום הצלחה עצומה הם בסביבות 1 ל-50. הסיכון העצום מונע מהמשקיע להניח את כספו בלב שקט. החלופה ההגיונית של המשקיע היא הבורסה, שם ניתן לראות נתוני עבר אודות החברות הנסחרות ועל פי זה לנסות ולחזות את עתידן.
השאלה היא: איך בוחרים את המיזם הנכון והטוב ביותר? מהו המיזם שעתיד להיות הדבר הבא בעיתונים הכלכליים כמי שנמכר או הגיע להנפקה ( IPO)?
מניסיונינו, בחירה נכונה של הזדמנות עסקית תניב תשואה גבוהה יותר מכל השקעה אחרת. בחירה נכונה ומושכלת תקטין את הסיכון הפיננסי. הבחירה צריכה להסתמך על קריאת מפת הנתונים של המיזם, הנתונים הפיננסים, השיווקים והאסטרטגיה של המיזם.
הערוץ הראשון והחשוב מכל הינו בחירת הצוות המוביל. צוות חייב לכלול הנהלה בעלת יכולת ראיה ארוכת טווח וניסיון בפתרון בעיות וקשיים. בלי נתון זה, יסוד החברה יימצא בסכנה. כמובן שלא נשכח את הצוות הטכנולוגי שמהווה ברוב המקרים את הבסיס להקמת המיזם ותחילת המסע הארוך.
הערוץ השני טמון בהבנת רמת הידע של הצוות את השוק ואופי הפעילות של החברה. החשיבות ברמת היידע היא היכולת של הצוות להתמודד עם הקשיים הצפונים במסע הארוך. הידע צריך לנבוע מכל העולם העסקי והטכנולוגי, יידע שיווקי עמוק, עם יכולות ניתוח והשוואות למוצרים ומתחרים קיימים ועתידיים, ראיה פיננסית לטווח הארוך ולטווח הקצר. ככל שהניתוח הפיננסי יהיה אופרטיבי יותר, כך הסיכון על ההשקעה יקטן.
הערוץ השלישי הינו החזון והאסטרטגיה של החברה, אשר תשפיע על הפעילות העסקית העתידית שלה ותקבע את האזימוט לטווח הארוך. ככל שצוות החברה מאוחד לגבי האסטרטגיה, כך החברה תפעל בצורה נכונה וממוקדת יותר על פי יעדים והגדרות פעילות עסקית.
הערוץ האחרון שעלינו לבדוק הוא הפאן הטכנולוגי. ברוב המקרים הנקודה הזאת היא הקשה מבין כולן. איך נוכל לנחש, לדעת או אפילו להאמין שמה שמספרים לנו בעלי המיזם עובד? מה יהיו המכשולים שעתידים לפגום בפעילות שלנו? הדרך הטובה ביותר היא לאתר מומחה מהתחום שיעניק לכם ידע וחוות דעת מקצועית. דבר נוסף שתורם לתהליך הבדיקה ומהווה ערך מוסף חשוב למיזם הינו צוות יזמים בעלי ניסיון וידע באותו ענף/שוק.
לכל אחד מהמשתנים השפעה עצומה על קבלת ההחלטה, אך על מנת לקבל את ההחלטה בצורה מושכלת ונכונה יש לבחון את השפעתם האחד על השני ועל הפעילות העסקית העתידית של החברה.
איך אנו מיישמים את הפתרונות המוצעים??? במהלך הפעילות העסקית של י.ם. הזדמניות עסקיות אנו נפגשים עם חברות Start Up רבות בתחילת הדרך ובשלבים מתקדמים. חברות אילו עוברות סינון קפדני מאוד על ידי צוות מקצועי כפי שמתואר לעיל. המטרה היא למצוא את המיזמים אשר עתידיים להיות ההצלחה הבאה בעולם היזמות וצפויים ליצור את התשואה הטובה ביותר על ההשקעה.
הבחירה צריכה להיות מבין מגוון רב של מיזמים וחברות בהתפתחות. תהליך הבחירה מורכב וקשה לפחות כמו שבוחרים תיק מניות, רק שהתשואה העתידית בבחירה נכונה תהיה הרבה יותר גבוהה.