כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
יזמות, ניהול עסקים

כיצד לפתח חשיבה המצאתית ?

1/09/2007

רוב כל ההמצאות והפיתוחים שיש לנו בעולם הם פיתוחים שנבנים על בסיס של טכנולוגיות קיימות, רוב ככל התגליות הן אינטגרציה בין טכנולוגיות קיימות ומוצרים קיימים. קיימות גם המצאות שהן על בסיס של פריצות דרך מדעיות שנוצרות מתגליות מדעיות על חוקי פיזיקה שונים וכיו"ב, אבל רוב ככל ההמצאות שאנחנו רואים שצצות מידי יום הן על בסיס דברים קיימים. כדי להמציא המצאות שאינן מבוססות על דברים חדשים אלא על תגליות מדעיות עליך כמובן לשבת במעבדת מחקר במשך שבועות חודשים ושנים ואולי יצא מזה משהו. אבל אם אתה עוסק ביזמות ואתה רוצה להמציא ולחדש כל מיני רעיונות גם כאלו שאינם מהפכנים אבל שיכולים אולי לתת פתרון לצרכנים זה יחסית די קל. אין זה אומר שכל רעיון שיעלה לך בראש יהפוך להצלחה כלכלית, זה תלוי בהמון גורמים ובעיקר כמובן ברצון של הצרכנים לשלם עבור המוצר, אבל זה אומר שתוכל להמציא הרבה רעיונות חדשים די בקלות ואחר כך לבחון אותם בפרמטרים כלכליים כאלו ואחרים.

כדי לפתח חשיבה המצאתית עליך להתחיל לחשוב בצורה מופשטת על המכנה המשותף שיש בין הדברים שאתה רואה מולך. חשיבה מופשטת על הדברים שאתה רואה מולך זה אומר לנסות לראות את הדברים שמולך לא ברמה הפרקטית וכמוצר מוגמר בתבנית סופית אלא לנסות להתחבר לרעיון שעומד מאחוריהם, לפתרון שאותו המוצר מציע, לדבר הפנימי והעמוק יותר שעומק מאחורי המוצר הסופי לרעיון של היזם והממציא של המוצר שמולך. כדי לקבל רעיונות להמצאות חדשות עליך לנסות למצוא מכנים משותפים בין הרעיונות שעומדים מאחורי מוצרים ודברים שונים ועל ידי זה לנסות לחבר ביניהם. כדי לבצע אינטגרציה בין מספר מוצרים / שירותים / פטנטים וכל כיו"ב, עליך לנסות למצוא מכנים משותפים ונקודות השקה בין המוצרים השונים ורצוי מאוד לעשות זאת ברמת הרעיון שעומד מאחורי המוצר הסופי, כי שם הסיכוי שתהיה התממשקות בין מספר מוצרים שונים גדול יותר וגם שם ההתממשקות תהיה רלוונטית יותר. אחרי שמצאת מכנה משותף בין מספר מוצרים נסה לדמיין את המוצרים האלו / רכיבים מהמוצרים האלו משלימים אחד את השני ויוצרים מוצר ושירות טוב יותר.

לדוגמא נסה לקחת מוצר/טכנולוגיה/שירות כלשהו. חשוב עליו בצורה מופשטת, מהן מטרות המוצר ? על אילו צרכים הוא עונה ? מה יוצר את אותם הצרכים אצל הלקוחות ? האם הוא עונה על כל הצרכים בצורה מושלמת ? מה חסר במענה שאותו המוצר מספק ? עכשיו קח מוצר אחר ושאל עליו את אותן השאלות בדיוק. נסה למצוא נקודות חפיפה ומקומות שבהם מוצר אחד יכול להשלים את המוצר השני. אם מצאת הנה לך רעיון למוצר / שירות חדש. נמצא אם כן שעל ידי חשיבה מופשטת על הדברים שסביבנו ועל ידי הניסיון למצוא מכנה משותף בין דברים שונים על ידי זה ניתן לפתח חשיבה המצאתית.

להצליח בכוח המחשבה - הכל אפשרי באמצעות חשיבה חיובית

מאות מאמרים בנושאים אושר, אהבה, הצלחה, שמחה, מודעות, תת מודע, פסיכולוגיה, בטחון / הערכה עצמית, כח המחשבה, פתרון בעיות, כוח הרצון, חשיבה חיובית, פילוסופיה, ניהול ועוד.

http://eip.eliadcohen.com

http://eip.eliadcohen.com/?key=229

  מקור המאמר: http://www.articles.co.il מאמרים לשימוש חופשי.
  

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור
לכתבות נוספות
פיתוח אפליקציות ויישומן הכלכלי
כיצד ייעוץ עסקי יכול לשפר את העסק שלך?
פרסום מבוסס תוצאות – לידים
אלי שביט – איך לא להיפגע ממחנק האשראי?, 25/03/2012
יחסי ציבור: תנו לנו לעזור לכם!, 23/03/2012
אלי שביט: "יזמים אמיתיים גורמים לדברים להתרחש", 4/03/2012
אלי שביט: הצלחה בעסקים? הכדור בידיים שלך!, 4/03/2012
תוכנית עסקית בעידן הגלובליזציה, 28/02/2012
מה עומד מאחורי קרן העיזבונות של המדינה, 28/02/2012
למה כל כך קשה למצוא בית דפוס מעולה?, 27/02/2012
Next Page  [6-10]...[21-23]

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.