כלכלה, עסקים- פורטל אקונומיסט
 
 
 
 
 
 
מיסוי

לגבות או לא לגבות זו השאלה?

1/04/2008

גביה בכללה מציבה בפנינו קשיים רבים הקצאת משאבים ואף לעיתים אמוציות רבות, בנוסף לכל אלו וכשמדובר בגביית שכ"ט של מייצגים, רו"ח/עו"ד ויועצי מס, הבעיות קשות עוד יותר, שהרי הטיפול בלקוח לעיתים מתמשך גם זמן רב מיום היווצרות החוב, מערכת היחסים בין המייצג ללקוח מיוחדת מטיבה,קיימים שיקולים של המשך שימור לקוח,יחסי חברות וכיוצב'.

פועל יוצא מכך כי מיצגים רבים לא גובים מלקוחות שכ"ט זמן רב, ולעיתים אף מוותרים עליו מהסיבות דלעיל.

בדומה לתחומים אחרים הטיפול בבעיה מתחיל במניעה ובמה הדברים אמורים:

עם היווסדות הקשר עם הלקוח,יש לדאוג כי הלקוח יחתום על הסכם שכ"ט מפורט ככול הניתן המסדיר את מכלול השירותים אותם אמור המייצג לספק ללקוח.

יש להפיק חשבון עסקה,סמוך ככול הניתן לאספקת השירות או לקבוע מועד מוסכם (לדוגמא כל חודש) המפרט התשלום הנדרש  בגין הפעולות שבוצעו ושכ"ט עליהן.

כאשר החוב "טרי" ניאות בד"כ  הלקוח לשלמו, תוך שהוא זוכר בדיוק על מה הוא משלם.

מחקרים בתחום הגביה מעידים כי על ציר הזמן חוב שמתיישן קשה לגביה עד כדיי -90% מחוב "טרי".

ככול שמדובר על טיפול בחברות בע"מ,יש להקפיד ולהבנות ערבות אישית של הבעלים בגוף הסכם השכ"ט.

עם היווצרות מחלוקת כלשהי על שכ"ט עבור שירות זה או אחר (ככול שהסכם שכ"ט מפורט יותר, אזיי עניין זה מצטמצם למינימום) יש לזמן את הלקוח למשרד ולפתור המחלוקת, כל עוד הצדדים זוכרים בדיוק העובדות והפרטים.

כאשר פעולות אלו, עולות בתוהו והלקוח הסורר עדיין לא משלם,יש ליצור מנגנון (בהסכם שכ"ט הראשוני), אשר מסדיר אופן העברת הטיפול בחוב לגורם חיצוני, עו"ד המתמחה בגביה ואכיפת חיובים או בורר חיצוני מוסכם על הצדדים.

היתרון בהוצאות הטיפול בנושא לגורם חיצוני (המוסכם מלכתחילה בהסכם השכ"ט) מנתק ההתכתשות החזיתית בין המייצג ללקוח תוך העברת הזירה שבמחלוקת מחוץ למשרד המייצג, והמשך טיפול בלקוח (עפ"י שיקול דעתו של המייצג) במשרדו באווירה "נקייה" עד כמה שניתן.

כמו כן,המייצג החפץ ביקרו של הלקוח, קרי מחד לגבות החוב,ובמקביל להמשיך ולטפל בלקוח, יכול להנחות את עו"ד באופן הטיפול בגביה, החל מגביה רכה, מכתב התראה שאינו "נשכני" מידי המודיע ללקוח כי המייצג העביר הטיפול בחוב לעו"ד, ומכאן הוא מבהיר ללקוח כי הוא העלה שלב בהתייחסותו לחוב, ומחד הוא עדיין לא פועל בכל ההליכים העומדים לרשותו עפ"י כל חוק ודין.

מקום אחר, בו המייצג אינו מעוניין לטפל יותר בלקוח אלא לגבות את החוב בלבד,ינחה המייצג את עו"ד להיות אגרסיבי ככול הניתן ולהשתמש בכל הכלים העומדים לרשותו ע"מ לגבות החוב במהירות יעילות, לרבות הגשת תביעה ו/או טיפול בהוצאה לפועל.

לח"מ ניסיון גם במקרים בו נדרש לטפל בחוב ישן של לקוחו של מייצג, אשר מסיבות שונות (ולעיתים משונות) לא שילם החוב, כאשר לאחר סיום הטיפול בחוב, שוב שררה בין המייצג ללקוח אווירה נקייה, כאשר ביקש הלקוח כי המייצג ישוב לטפל בו ובעסקיו.

היטיבו חכמנו ז"ל,(חז"ל) לסכם דבריי, סוף מעשה במחשבה תחילה.ככול שנשכיל לערוך הסכם טוב ומפורט, תצמצם יריעת המחלוקת עם הלקוח, ישכון שלום ויבוא לציון הגואל.

הכותב הוא עו"ד המתמחה בדיני הוצאה לפועל גביה ואכיפת חיובים.
   
רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל: eli-doron@taxlawyers.co.il

 

 

הדפסשלח לחברהוסף תגובה  הדלק בהZרקור

אודות אקונומיסט

חדשות כלכלה

פורומים כלכלה

מאמרים כלכלה

לינקים נבחרים

מי אנחנו

כלכלה

הנהלת חשבונות

כלכלת משפחה

לימודי שוק ההון

חברי המערכת

שוק ההון

שירותי מחשוב

כלכלה

מחשבונים

פרסמו אצלנו

נדל"ן

דיני מקרקעין

שוק ההון

מידע פיננסי

תקנון האתר

פרסום ומדיה

משכנתא

פנסיה

רוטנברג עו"ד גירושין 

צור קשר

ספורט ובריאות

פנסיה

יזמות

עסקים קטנים

RSS

טכנולוגיה

ייעוץ מס

משכנתאות

פורקס

       
       

חדשות כלכלה, עסקים , שוק ההון, משכנתא אקונומיסט.

דרונט בניית אתרים
© כל הזכויות שמורות לפורטל כלכלה, עסקים אקונומיסט בע"מ.